۱۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۰۳

ظهر دوشنبه؛

دومین اکیپ بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به مرز مهران اعزام شد

دومین اکیپ بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به مرز مهران اعزام شد

همدان - دومین اکیپ بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان شامل ۴۰ نفر از کارکنان این مجموعه به مرز مهران اعزام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال الدین امیری ظهر دوشنبه در مراسم بدرقه تیم ۴۰ نفره کارکنان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به مرز مهران که با حضور رئیس، معاون بهداشتی و جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه برگزار شد، عنوان کرد: مراسم اربعین در چند سال گذشته به دلیل اهمیت معنوی و ارزش مذهبی به تجمع انسانی بزرگی تبدیل شده است.  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از زحمات تیم‌های اعزامی قدردانی کرد و گفت: تیم بهداشتی که سال گذشته به مرزهای کشور اعزام شد، از بهترین تیم‌های کشور بود و خدمات ویژه و قابل توجهی توسط این تیم ارائه شد و امیدواریم امسال نیز این وجهه‌ خوب همچنان حفظ شود.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان خدمتگزاری به زوار کربلا در ایام اربعین حسینی را توفیق بزرگی بیان کرد و افزود: تشکیل ستاد اربعین، برگزاری ۴ جلسه در ستاد استان، برگزاری جلسات متعدد درون‌بخشی و برون‌سازمانی، تهیه‌ متون آموزشی، همکاری با صدا و سیما و سایر رسانه‌ها، هماهنگی با آموزش و پرورش، تشکیل تیم‌های واکنش سریع، تشکیل تیم‌های نظارتی بهداشت محیط و تشدید نظارت بر اماکن بین راهی برخی از اقدامات مهم انجام‌شده در حوزه بهداشت است.

جلال‌الدین امیری بیان کرد: تیمی که امروز اعزام می‌شود یک تیم ۴۰ نفره متشکل از دکتر، سرپرست گروه مدیریت و کاهش خطر بلایا و حوادث، یک نفر کارپرداز، تعدادی ماما و راننده است که نقطه‌ای در ایلام را تحویل می‌گیرند و در آن نقطه به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی نصب بنر آموزشی، توزیع پمفلت، ویزیت رایگان و خدمات ارائه‌ دارو به صورت محدود را برخی از وظایف این تیم مطرح کرد و گفت: تیمی که از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعزام می‌شود هم از نیروهای همدانی استفاده می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان توزیع نذورات به خصوص نذورات گرم در ظروف پلیمری را از موضوعات نگران‌کننده مطرح کرد و گفت: استفاده از ظروف گیاهی به جای ظروف پلیمری فرهنگ‌سازی شده است.

وی گفت: امسال در حدود ۵۷ هزار لیوان گیاهی را به ستاد خدمتگزاران مردمی اربعین تحویل داده‌ایم و صدور ۶۰ کارت تندرستی برای آشپزها و دست‌اندرکاران به صورت رایگان از دیگر اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه است.

وی ادامه داد: توزیع ۹۰ دست روپوش و کلاه سفید در بین آشپزها، ۳۸۸ مورد بازرسی بهداشتی از ایستگاه‌ها و اماکن بین‌راهی، ۱۱ مورد نمونه‌برداری غذا، ۲۱۰ مورد کلرسنجی، ۲۲ مورد نمونه‌برداری آب، ۱۰ مورد اخطار بین‌راهی، ۸۶ مورد نظارت بر سرویس‌های بهداشتی و معدوم‌سازی ۱۶۵ کیلوگرم مواد غذایی ناسالم از دیگر اقدامات مهم و موثر سالجاری حوزه بهداشت در این ایام است.

کد خبر 4136611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha