۱۵ آبان ۱۳۹۶، ۲۰:۱۷

دبیر فدراسیون تنیس:

۹۱ ورزشکار ایرانی در رنکینگ تنیس آسیا حضور دارند

۹۱ ورزشکار ایرانی در رنکینگ تنیس آسیا حضور دارند

اراک- دبیر فدراسیون تنیس کشور گفت: ۹۱ بازیکن تنیس ایرانی در رنکینگ آسیا هستند و کشورمان از نظر تعداد بازیکن حرفه ای تنیس در غرب آسیا جایگاه اول را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، کامیار کیمیایی روز دوشنبه در جلسه مجمع انتخابی رییس هیات تنیس استان مرکزی در اراک اظهار داشت: ۹۱ بازیکن ورزش تنیس ایرانی در رنکینگ آسیا هستند و ایران از نظر تعداد بازیکن و تعداد مسابقات در غرب آسیا رتبه اول را دارد و در آسیا هم در جایگاه پنجم قرار دارد.

وی افزود: در رشته تنیس ۷۰۰ مربی در کشور فعال هستند که از این رقم ۲۰ مربی درجه یک، ۵۰ مربی درجه دو و بقیه هم دارای کارت مربیگری درجه سه هستند.

کیمیایی با اشاره به وظایف فدراسیون های ورزشی، اداره کل ورزش و جوانان و هیات های ورزشی در چارچوب قوانین و مقررات بیان داشت: در شرایط فعلی هیچ فدراسیون ورزشی در کشور اجازه ساخت زمین ورزشی و یا کمک به ساخت زمین ورزشی را ندارد ولی می تواند در زمینه ارتقای ابعاد مسایل فنی و آموزشی مورد نیاز هیات های ورزشی در چارچوب مقررات اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: شرایط داوطلب شدن استان ها برای برگزاری مسابقات، بر این است که باید حتما چهار زمین تنیس در کنار هم قرار داشته باشد که فکر نمی کنم در استان مرکزی برای برگزاری مسابقات بزرگ و بین المللی این امکان وجود داشته باشد، اما می توان مسابقات منطقه ای را با شرایط موجود مرکزی، در این استان برگزار کرد.

دبیر فدراسیون تنیس تصریح کرد: هنر روسای هیات های ورزشی به ویژه تنیس بر این است تا از شرایط و پتانسیل های موجود در استان و گرفتن اسپانسر با هدف گسترش و توسعه ورزش استفاده کنند و با سازمان ها و ارگان های دارای ظرفیت در حوزه ورزش تعامل داشته باشند و یکی از دستگاه هایی که می توان از پتانسیل نیروی انسانی آن در این رابطه بهره برد آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: استان مرکزی برای توسعه ورزش شرایط و موقعیت خوبی دارد که باید آنها را رصد کرد و با درایت از پتانسیل ها و ظرفیت ها به منظور توسعه ورزش بهره برد.

بستر میزبانی مسابقات ورزشی کشوری و بین المللی در مرکزی مهیا است

براساس این گزارش، در ادامه عابد حقدادی، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی هم گفت: مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی با همه هیات های ورزشی و فدراسیون ها تعامل خوبی دارد و در این رابطه نیز طی سال جاری چندین مسابقه کشوری در رشته های مختلف در استان برگزار شده و به شهادت فدراسیون ها به خوبی از عهده مسابقات برآمده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: هم اکنون نیز استان مرکزی آمادگی برگزاری هر گونه مسابقات کشوری و حتی برخی مسابقات بین المللی را دارد چون در این زمینه از ظرفیت خوبی برخوردار است.

براساس گزارش مهر در این مجمع برای تعیین رییس هیات تنیس استان مرکزی رای گیری انجام شد که در نهایت علیرضا قیصری با ۱۴ رای از ۱۵ رای مأخذه برای چهار سال سکاندار هیات تنیس استان مرکزی شد.

گفتنی است، برای احراز پست ریاست هیات تنیس استان مرکزی سه نفر داوطلب بودند که دو نفر آنان به اسامی علی حاج علی بیگی و محمد مهدی رفیعی قبل از رای گیری انصراف خود را اعلام کردند.

کد خبر 4136902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha