۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۹:۵۹

با حضور هیات سوئیسی انجام شد؛

برنامه ریزی برای همکاری فناورانه ایران و سوئیس

برنامه ریزی برای همکاری فناورانه ایران و سوئیس

با حضور هیاتی از بخش‏‌های مختلف فناوری و اقتصادی ایالت کانتون وود سوئیس در معاونت علمی و فناوری، همکاری‏‌های علمی و فناوری ایران و سوئیس گسترش می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی‌مرتضی بی‌رنگ قائم‌مقام در امور بین‌الملل و رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی در دیدار با هیات سوئیسی با اشاره به پیشرفت‏ های ایران در حوزه فناوری، بیان کرد: در چند سال اخیر ایران از نظر فناوری های نوین و علوم جدید پیشرفت های قابل قبول و خوبی داشته است.

وی افزود: به طور مثال ایران در حوزه فناوری های نانو رشد خوبی داشته و در حال حاضر رتبه چهارم دنیا را به خود اختصاص داده است.

به گفته بی‌رنگ، در ایران حدود ۳ هزار شرکت دانش بنیان فعال هستند و تعداد قابل توجهی از شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری نانو فعالیت و محصولات فناورانه تولید می کنند.

وی تصریح کرد: گزارش های سازمان‏ های بین المللی نیز بر بهبود وضعیت ایران در حوزه فناوری ‏های نوین تاکید دارد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از این فعالیت ها و توسعه علمی در کشور حمایت می کند.

وی عنوان کرد: پارک فناوری پردیس قابلیت جذب سرمایه‏ ها و شکل‏ دهی همکاری‏ های بین المللی را دارد و ایجاد فضای همکاری بین پارک های علم و فناوری ایران و سوئیس می تواند در توسعه روابط علمی و فناورانه دو کشور تاثیر خوبی داشته باشد. 

بی‌رنگ ادامه داد: با وجود ۲۰۰ شرکت فعال در پارک پردیس، می توان نسبت به برگزاری نشست‏ های اقتصادی بین شرکت ‏های دانش بنیان ایرانی مستقر در پارک پردیس و کشور سوئیس در هر دو کشور اقدام کرد. 

وی در خصوص نمونه ‏های موفق همکاری ‏های بین ‏المللی ایران، اظهار کرد: معاونت علمی در حال حاضر با فرهنگستان علوم چین همکاری خوبی دارد و در همین راستا نسبت به ایجاد صندوق راه ابریشم و پروژه دانشمندان جوان نیز بین دو کشور اقدام کرده است. 

قائم‌مقام در امور بین‌الملل معاونت علمی تصریح کرد: ایران با کشور اتریش نیز در حوزه های مختلف از جمله انرژی های تجدید پذیر، محیط زیست و قوای محرکه دارای همکاری‏ های خوب و موثری است. 

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی با ارائه پیشنهادی مبنی بر تشکیل کمیته ای ذیل کمیسیون مشترک دو کشور، عنوان کرد: با حمایت و تشکیل این کمیته می ‏توانیم همکاری‏ های فناورانه بین دو کشور را توسعه دهیم.

کد خبر 4137166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha