۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۴۹

مشاور فرهنگی وزیر نیرو:

نهضت فرهنگ مصرف بهینه آب در خانواده‌ها راه‌اندازی شود

نهضت فرهنگ مصرف بهینه آب در خانواده‌ها راه‌اندازی شود

بوشهر - مشاور فرهنگی وزیر نیرو با اشاره به کمبود منابع آبی و لزوم استفاده مناسب از آب‌های موجود، گفت: نهضت فرهنگ مصرف بهینه آب در خانواده‌ها راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی یزدان‌پرست ظهر سه‌شنبه در نهمین جشنواره نخستین واژه آب در مدرسه مصلحیان بوشهر اظهار داشت: در سطح کشور با کمبودهای منابع آبی روبرو هستیم و باید مدیریت مناسبی در بخش مصرف انجام شود.

وی به همجواری استان بوشهر با خلیج فارس و فرصت مناسب برای تولید آب شرب اشاره کرد و ادامه داد: یکی از اولویت‌های وزارت نیرو، ایجاد تاسیسات آب‌شیرین‌کن در کنار سواحل خلیج فارس است.

مشاور فرهنگی وزیر نیرو مهمترین راهکار مبارزه و مقابله با کمبود آب را مدیریت مصرف دانست و اضافه کرد: هم‌اکنون به اندازه نیاز مشترکان آب در سطح کشور وجود دارد و باید فرهنگ مصرف صحیح منابع آبی در کشور ترویج شود.

وی خواستار جلوگیری از اسراف در مصرف آب توسط همه مردم شد و بیان کرد: زندگی انسان با آب گره خورده است و باید با مصرف مناسب از بروز بسیاری از بحران‌ها پیشگیری کرد.

یزدان‌پرست با اشاره به تدوین برنامه‌های وزارت نیرو در حوزه فرهنگی، افزود: امر به معروف و نهی از منکر و مدیریت مصرف بهینه از جمله برنامه‌های مهم در دستور کار است.

مشاور فرهنگی وزیر نیرو با اشاره به کمبود منابع آبی و لزوم استفاده مناسب از آب‌های موجود، گفت: نهضت فرهنگ مصرف بهینه آب در خانواده‌ها راه‌اندازی شود.

اصلاح خطوط انتقال آب استان بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: بخش زیادی از آب مصرفی در استان بوشهر از طریق استان‌های همجوار تامین می‌شود.

کیقباد یاکیده بر لزوم ترویج فرهنگ درست مصرف کردن آب تاکید کرد و ادامه داد: دانش‌آموزان در ترویج این فرهنگ نقشی بسیار مهم بر عهده دارند و به عنوان سفیران شرکت آب و فاضلاب در این زمینه فعالیت کنند.

وی به برنامه‌های فرهنگی وزارت نیرو برای بهینه‌سازی مصرف آب در سطح کشور اشاره کرد و افزود: برنامه‌های فرهنگی مدیریت مصرف آب در مدارس در مقطع دبستان برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به برگزاری جشنواره مرد آبی و جشنواره نخستین واژه آب در مدارس استان بوشهر، بیان کرد: دو هزار نفر در دوره قبل و پنج هزار نفر در این دوره مشارکت دارند.

وی به اثرات برنامه‌های فرهنگی در حوزه مصرف بهینه آب اشاره کرد و افزود: این جشنواره در بخش‌های نمایش، نقاشی، انتشار کتاب، بازی‌های مختلف در زمینه مصرف برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از تخصیص ۷۰ میلیارد ریال برای اصلاح خطوط انتقال آب کوثر و کازرون در استان بوشهر خبر داد.

کد خبر 4137668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha