۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۴۰

امشب برگزار می‌شود؛

حرکت دسته عزاداری قمی‌ها به سمت حرم امام حسین(ع)

حرکت دسته عزاداری قمی‌ها به سمت حرم امام حسین(ع)

کربلا - مراسم عزاداری قمی‌های شرکت کننده در پیاده روی اربعین، امشب از محل موکب اهالی قم در کربلا به سمت حرم سیدالشهدا(ع) و قمر بنی هاشم(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به عراق، موکب اهالی قم المقدسه در خیابان الزهرای کربلای معلی و در حدود ۱۸۰۰ متری حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) برپا شده است.

این موکب که چهارمین سال فعالیت خود را در ایام اربعین حسینی در کربلای معلی پشت سر می‌گذراند در هر سه وعده غذایی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) پذیرایی می‌کند.

در این موکب ۲ دستگاه کانکس سرویس بهداشتی ۲۴ چشمه به صورت پیش ساخته برای استفاده زائران تعبیه شده و به گفته مسئولان، این موکب امکان اسکان ۵ هزار نفر از خواهران و برادران در شبانه روز را فراهم کرده است.

اقامه نماز در سه وقت و نیز برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در هر شب از جمله برنامه‌های فرهنگی این موکب است.

حاج محمود پارچه بافت مدیر اجرایی موکب اهالی قم المقدسه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: امسال برنامه ریزی کردیم تا بار دیگر بتوانیم دسته عزای سیدالشهداء(ع) موکب اهالی قم المقدسه را در حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) برگزار کنیم و در این راستا همه هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

وی گفت: گروه طبال ۱۵ نفره در جلوی این دسته عزا قرار دارند و بیش از ۳۰۰ پرچم نیز در ابعاد مختلف تهیه شده تا توسط عزاداران حمل شود.

وی با اشاره به زمان و مسیر حرکت دسته عزای موکب اهالی قم المقدسه ابراز داشت: این دسته عزاداری روز ۱۷ آبان و ساعت ۲۰ از محل موکب در ۲ کیلومتری حرم مطهر امام حسین(ع) حرکت می‌کند و پس از عبور از شارع القبله به سمت حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) و از آنجا به بین الحرمین و در نهایت وارد حرم مطهر قمر بنی هاشم(ع) می‌شود.

مسئول پشتیبانی و تدارک موکب اهالی قم المقدسه به خبرنگار مهر گفت: امسال تلاش کردیم فضای سرپوشیده موکب را نسبت به سال گذشته تا  ۵۰ درصد افزایش دهیم.

علی غفاری عنوان کرد: کلیه امکانات مورد نیاز موکب از جمله موارد مربوط به تأسیسات، اسکان و پذیرایی از قم خریداری شده و با ۱۴ تریلی به کربلا منتقل شده است.

در موکب اهالی قم المقدسه ۱۲ دستگاه ماشین لباس شویی تعبیه شده که ۶ نفر از خادمان لباس‌های زائرانی که برای به این موکب مراجعه می‌کنند را شستشو می‌دهند.

کد خبر 4138750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha