اخبار بحرین؛

افزایش اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه ضد شیعیان در محرم سال جاری

افزایش اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه ضد شیعیان در محرم سال جاری

افزایش اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه ضد شیعیان در ماه محرم سال جاری و تعویق جلسه تجدید نظر نبیل رجب از فعالان حقوق بشری بحرینی از مهمترین اخبار این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه اللؤلؤة اعلام کرد که طبق گزارشاتی که این شبکه در محرم سال جاری در بحرین رصد و ثبت نموده است اقدامات سرکوبگرانه رژیم بحرین در خصوص شعائر دینی در محرم امسال نسبت به سال پیش ۶۶ درصد افزایش داشته است.

اللؤلؤة این تجاوزات را اقدامات طائفی و تبعیض گرایانه نظام بر علیه شیعیان دانسته و تعداد تعدی های مذهبی در محرم امسال را بیش از ۲۰۰ مورد گزارش داده است.

در این‌ گزارش آمده است: ۲۹ نفر از جمله مسوولین برگزاری مراسمها ، خطیبان و روسای حسینیه ها بازداشت شده اند، و ۱۶  نفر نیز برای بازجویی احضار گشته اند. همچنین مسوولان مراسمها در خصوص دعا کردن برای شکست محاصره منزل آیت الله عیسی قاسم احضار، بازجویی و تهدید به بازداشت شده اند.

اللؤلؤة می افزاید: حداقل ۱۲۴ مورد از هجوم و تعرض به مراسمها و بزرگداشت شعائر مذهبی در ۳۳ منطقه بحرین توسط نیروهای امنیتی وزارت کشور، لباس شخصی های مسلح و نقاب دار، به همراهی وزارت شهرداری ها و اداره اوقاف جعفری در وزارت دادگستری که رئیس آن را پادشاه منصوب می نماید به ثبت رسیده است که علاوه بر این اقدام به برچیدن مظاهر حسینی در بسیاری از خیابانهای مناطق مختلف نیز نموده اند.

در این گزارش همچنین به ۶ مورد تهدید لفظی مسوولین بحرین برضد احیای شعائر مذهبی توسط شیعیان اشاره شده است.

اللؤلؤة تاکید نموده تعدی های مذهبی و اقدامات طائفی و تبعیض گرایانه بحرین بر ضد شیعیان از سال ۲۰۱۱ و با آغاز انقلاب ۱۴ فوریه روندی تصاعدی داشته که با اقدام   به سلب تابعیت از آیت الله عیسی قاسم در سال گذشته میلادی و با احضار تمامی علمای معترض به سلب تابعیت و محاکمه‌ی آیت الله عیسی قاسم به اوج خود رسیده است.

خبر دیگر از بحری اینکه؛ مشاور ارشد سابق وزارت دفاع انگلیس در خاورمیانه سپهبد "توماس بکت" در پایان دوره فعالیت خود به همراهی جانشین جدیدش "جان لومیر" در سفری به بحرین با ولیعهد، فرمانده ارتش، فرمانده گارد ملی و وزیر کشور بحرین دیدار کرد.

جزئیات مباحث مطرح شده در این دیدارها نشر نگردیده است.

از سوی دیگر منابع بحرینی اعلام کردند که دادگاه بحرین جلسه تجدید نظر در خصوص "نبیل رجب" سرشناس ترین مدافع حقوق بشر بحرین را تا ۲۲ نوامبر به تعویق انداخت.

کد خبر 4138979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha