۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۰۰

مدیر کل نهاد عمومی کتابخانه های استان زنجان خبر داد:

وجود ۹۲ باب کتابخانه شهری و روستایی در استان زنجان

 وجود ۹۲ باب کتابخانه شهری و روستایی در استان زنجان

زنجان-مدیر کل نهاد عمومی کتابخانه های استان زنجان از وجود ۹۲ باب کتابخانه شهری و روستایی در سطح استان زنجان خبر داد.

امیر علی نیک بخش  در گفتگو با خبرنگار مهر از وجود ۹۲ باب کتابخانه شهری و روستایی در سطح استان زنجان خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۵ باب کتابخانه روستایی و ۵۷ باب کتابخانه شهری است.

وی با اشاره به وجود بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های استان زنجان، ادامه داد: بیش از ۷ درصد زنجانی ها عضو کتابخانه بوده و کتاب خوان هستند.

مدیر کل نهاد عمومی کتابخانه های استان زنجان با بیان اینکه طرح اهدای کتاب ۱۵ اسفند ماه سال گذشته انجام شد، گفت: در این بازه زمانی تا ۱۵ فروردین ماه سالجاری بیش از ۱۰۰ هزار جلد کتاب اهداء شد.

نیک بخش بر تعمیق و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه تأکید کرد و افزود:  رسانه‌ها نقش مهم و اساسی در زمینه توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه دارند و باید بر تحقق این امر تاکید کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه با ورود فضای مجازی فرهنگ مطالعه پایین آمده  ولی هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد و فرهنگ مطالعه کتاب باید تقویت شود. 

مدیر کل نهاد عمومی کتابخانه های استان زنجان تصریح کرد: لذتی که در مطالعه کتاب برای فرد وجود دارد در فضای مجازی نیست و باید فرهنگ مطالعه به خوبی فرهنگسازی شود.

کد خبر 4141327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha