مقدمه چینی برای مذاکره با بغداد؛

جریانهای کُردی برای اتحاد در صفوف خود امروز تشکیل جلسه می‌دهند

جریانهای کُردی برای اتحاد در صفوف خود امروز تشکیل جلسه می‌دهند

منابع آگاه کُرد به روزنامه الحیات گفته اند که امروز یکشنبه جلسه ای میان جریان های کُردی تشکیل خواهد شد تا پیش از مذاکره با بغداد مواضع کُردها متحد و یکسان باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «الحیات»، دولت اقلیم کردستان عراق امروز یکشنبه با جریان های کُردی پیش از آغاز مذاکرات اربیل و بغداد جلسات مشورتی برگزار می کند. بر اساس این خبر دولت اقلیم کردستان تلاش می کند با این اقدام جریان های کُردی پیش از حضور در مذاکرات احتمالی با بغداد به اتحاد و آمادگی رسیده باشند.

یک منبع سیاسی کُرد به روزنامه الحیات گفته که دولت اقلیم کردستان با حضور همه جریان های سیاسی امروز تحولات بحران اقلیم کردستان را بررسی کرده و سعی خواهند کرد تا موضع و مطالبات خود از دولت مرکزی را متحد کنند. به گفته این منبع نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان و معاون او شماری از مسئولان دولت اقلیم و وزرای کابینه در هیأت مذاکره کننده اربیل حضور دارند و کُردها بنا دارند با دولت عراق در مورد اوضاع در اقلیم کردستان، استان کرکوک و گذرگاه های مرزی و ممنوعیت پرواز بر فراز آسمان اقلیم کردستان عراق مذاکره کنند.

از سوی دیگر «محسن سعدون» نماینده عضو ائتلاف حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرده که همه نمایندگان کُرد از جمله نمایندگان حزب دموکرات کردستان در جلسه بعدی پارلمان برای بررسی بودجه سال ۲۰۱۸ حضور پیدا خواهند کرد.

پیشتر یک منبع دولتی و یک منبع کُرد به روزنامه الاخبار گفته بود که نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق قرار است هفته جاری به بغداد سفر کند اما زمان دقیق سفر او مشخص نیست زیرا حیدر العبادی نخست وزیر عراق ابتدا باید با خروج هواپیمای بارزانی از اربیل موافقت کند.

کد خبر 4141536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha