۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۰۹

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی:

کشور در حوزه سلامت اداری امتیاز خوبی ندارد

کشور در حوزه سلامت اداری امتیاز خوبی ندارد

گرگان- مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی گفت: کشور ما درحوزه سلامت اداری و شفافیت در پاسخگویی، امتیاز خوبی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی گلستان، سید حسن موسوی چلک، در کارگاه آموزشی رضایت سنجی و مشتری مداری ویژه مسئولین و کارشناسان دفتر مدیریت عملکرد مناطق در خصوص رضایت سنجی و مشتری مداری اظهار کرد: با وجود موفقیت های به دست آمده در سازمان بهزیستی طی سال های اخیر تاکنون هیچ گونه رضایت سنجی اصولی از ارباب رجوع صورت نگرفته است.

مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه سازمان موفق باید میزان رضایت سنجی مشتریان یا ارباب رجوع خود را به طور مستمر و با اصول و روش های علمی بسنجد گفت: این سنجش نشان می دهد، چقدر توانستیم به مطالبات مردم و ارباب رجوع پاسخ دهیم به طوری که هر سازمانی خود را بی نیاز از رضایت سنجی بداند در ادامه کار با مشکل مواجه خواهد شد.

وی  تصریح کرد: سازمانی که نتواند در نیاز سنجی و رضایت سنجی موفق باشد طبیعتا در پاسخگویی هم موفق نخواهد بود و برای اینکه سازمان اثر بخش باشد باید پاسخگویی از اجزای لاینفک آن باشد.

 موسوی چلک اظهار کرد: کشور ما درحوزه سلامت اداری و شفافیت در پاسخگویی، امتیاز خوبی ندارد به طور طی که براساس آخرین آمار علیرغم اینکه نمره و امتیاز از 25 به 29 افزایش یافت اما رتبه مابدتر شد و درمیان 176 کشور رتبه 131 را بدست آوردیم.

وی با بیان اینکه شاخص سلامت اداری، میزان فساد اداری و اقتصادی در کشورها را نشان می‌دهد و برای هر کشور نمره‌ای از صفر تا 100 بر اساس این شاخص تعیین می‌شود، افزود: هرچه این نمره بیشتر باشد دلالت بر فساد کمتر است با وجود بهبود وضعیت فساد در ایران رتبه این کشور در رده بندی جهانی یک پله نزول داشته است.

مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی گفت: در گزارش سال قبل رتبه ایران بین 167 کشوری که مورد بررسی قرار گرفته بودند 130 اعلام شده بود حتی اگر این آمار ها را قبول نکنیم هم با شواهدی درجامعه مواجه هستیم که نشان می دهد وضعیت خوبی نداریم وتعداد پرونده ها طلاق و آسیب های دیگرهمچون اعتیاد و... رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه امروزه اقتدار کشورها دراین است بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند، افزود:مشروعیت هر حکومتی در هر جامعه‌ای به میزان سلامت و فساد اداری آن است و جامعه ای که در آن فساد اداری باشد علاوه بر بحران مشروعیت، بحران اعتماد عمومی، بحران همگرایی اجتماعی و طبیعتا بحران اقتدار هم دارد و مشروعیت مدیریت آن نیز زیر سوال می رود.

کد خبر 4142311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha