۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۸:۴۱

در هفته کتاب‌خوانی؛

کتابخانه‌های اصفهان به ۳۰۲ باب افزایش می‌یابد/امکان عضویت رایگان

کتابخانه‌های اصفهان به ۳۰۲ باب افزایش می‌یابد/امکان عضویت رایگان

اصفهان - سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: در آستانه هفته کتاب‌خوانی سه باب کتابخانه به کتابخانه‌های استان اضافه شده و تعداد کتابخانه‌های استان به ۳۰۲ باب افزایش پیدا می‌کند.

امیر هلاکویی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با توجه به  فرارسیدن بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به طور مداوم در زمینه رشد و گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید می‌کنند، اظهار داشت: کتاب همچون خورشیدی است که فضای زندگی انسان‌ها را روشن و روح را جلا می‌بخشد.

وی با بیان اینکه ایام هفته  کتاب می‌تواند شور و و رغبت به مطالعه را در دل های همگان برانگیزاند، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صحیح دراین راستا می‌توان به زدودن گرد فراموشی و غفلت از چهره‌ کتاب و کتابخوانی کمک کرد.

برنامه‌ریزی برنامه‌های هفته کتاب در اصفهان برای تمام رده‌های سنی

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با تاکید بر اینکه شعار هفته کتاب امسال «آینده روشن با خانواده کتابخوان» اعلام شده است، بیان داشت: بر این اساس برنامه‌های هفته کتاب در استان اصفهان برای همه اعضای خانواده و در همه رده‌های سنی برنامه‌ریزی شده است.

اجرای ۷۳۴ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان

وی نهاد خانواده، آموزش و پرورش و رسانه را از مهمترین عوامل گسترش کتابخوانی برشمرد و ابراز داشت: در کل استان اصفهان ۷۳۴ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت هفته کتاب پیش‌بینی شده است.

هلاکویی از افتتاح سه باب کتابخانه در روزهای آتی خبر داد و گفت:  با افتتاح این کتابخانه‌ها تعداد کتابخانه‌های عمومی استان به ۳۰۲ باب افزایش خواهد یافت.

برگزاری ۳۵۸ نشست کتاب‌خوان در هفته کتابخوانی

 وی با اشاره به طرح کتاب‌خوان که از سال‌های گذشته در اصفهان اجرایی شده است، تاکید کرد: این طرح با هدف معرفی و به اشتراک گذاری منابع خوانده شده اجرایی و در گسترش کتاب‌خوانی بسیار موثر بود و بر این اساس برگزاری ۳۵۸ نشست کتاب‌خوان در هفته کتابخوانی پیش بینی شده است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان ادامه داد: برگزاری ۲۴ برنامه نقد کتاب، ۲۲ برنامه رونمایی، ۹۵ مسابقه کتابخوانی و ۳۷۹ برنامه شامل تور بازدید دانش آموزان از کتابخانه‌های عمومی، قصه گویی، کاردستی و پرورش خلاق از دیگر برنامه‌های هفته کتابخوانی است.

عضویت رایگان در کتابخانه‌های استان اصفهان به مناسبت هفته کتابخوانی

وی از عضویت رایگان  در کتابخانه‌های استان به مناسبت هفته کتابخوانی خبر داد و بیان داشت: ثبت‌نام در کتابخانه‌های نهادی استان در روز ۲۴ آبانماه  رایگان خواهد بود. 

کد خبر 4144018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha