۲۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۲۲

امام جمعه مشهد:

مسئولان با مدیریت جهادی مشکلات زلزله زدگان را حل کنند

مسئولان با مدیریت جهادی مشکلات زلزله زدگان را حل کنند

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: مسئولان کشور باید با مدیریت جهادی مشکل مناطق زلزله زده را حل و از سوء استفاده عده ای در این شرایط جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد با تقدیر از کمک های مردمی به زلزله زدگان اظهار کرد:زلزله غرب کشور که موجب داغ  دیدن افراد زیادی شد را تسلیت می گوییم و از مردم و نهاد که در این موضوع با همت وتلاش به مردم خدمت رسانی کردند تشکر می کنیم.

وی افزود: طی چند روز گذشته از طرف آستان قدس رضوی کاروان قابل توجهی از نظر امکانات به مناطق زلزله زده اعزام شدند و بنیاد کرامت نیز تمام امکانات مستقر در کشور عراق را به غرب کشور منتقل کرد تا به مردم خدمت رسانی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مهم است بدانیم مسئله تمام نشد و در شب های سرد غرب کشور زندگی بسیار سخت است و امکاناتی از قبیل پوشاک و پتو و مواد غذایی مورد نیاز است که هر کس می تواند در اسرع وقت باید امکانات را به مناطق زلزله زده ارسال کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: امکانات اداری یک استان قدرت رسیدگی به این بحران را ندارند و باید از نقاط دیگر کشور کمک ها به غرب کشور رفته و مشکلات مردم با یک مدیریت جهادی حل شود.

وی گفت: متاسفانه در این شرایط  عده ای افراد سودجود نمی گذارند امکانات به دست زلزله زدگان برسد و باید ماموران انتظامی و امنیتی نقش خود را ایفا کرده و دست سودجویان را قطع کند تا امکانات به درستی توزیع شوند.

علم الهدی در ادامه به صلح امام مجتبی(ع) و معاویه اشاره و اظهار کرد: آن روز یک اندیشیه فاسد و باطل در میان امت ایجاد شد که ممکن است امت امروز نیز به همان مشکل دچار شوند.آن روز رهبری سیاسی و مرامی از هم تفکیک شد که امروز نیز همین خطر جامعه را تهدید می کند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: لشکریان امام مجتبی (ع) گفتند ما رهبر سیاسی می خواهیم که اقتصاد و امنیت را تامین کند و به زندگی خودمان برسیم و به خوبی می دانستند امام مجتبی(ع) و معاویه کیست و با این وجود ۸۰ هزار نفر امام حسن(ع) را رها کردند و گفتند موضوعات دینی را از ایشان می پرسیم و مملکت ما را معاویه اداره کند ولو پسر هند جگرخواه باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: از دل این تفکیک حادثه کربلا و شهادت ائمه(ع) ایجاد شد و خطری که امروز جامعه اسلامی را تهدید می کند همین است.

وی تصریح کرد: اگر قرار شد این تفکر در جامعه ایران باشد که رهبر سیاسی از رهبر مرامی جدا شود نهادینده شود، هستی و زندگی از مردم ما گرفته شده و به دامان آمریکا و انگلیس ریخته خواهد شد.

علم الهدی تاکید کرد: علتی که امام مجتبی (ع) با معاویه صلح کرد به دلیل بینش غلط مردم بود و وقتی مردم با آگاهی این مسیر را انتخاب کردند و رسالت پیامبر(ص) که مدیریت سیاسی زندگی مردم است را نادیده گرفتند مشکلات آغاز شد.

کد خبر 4147101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha