۲۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۴۹

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

شرایط برای ترویج سنت حسنه وقف در جامعه فراهم شود

شرایط برای ترویج سنت حسنه وقف در جامعه فراهم شود

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: شرایط برای ترویج سنت حسنه وقف در جامعه بایستی فراهم شود تا شاهد گسترش این فرهنگ دینی در کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی پیش از ظهر شنبه در دیدار با سرپرست و مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به مناسبت هفته وقف اظهار داشت: در حوزه وقف استان مرکزی از شرایط خوبی برخوردار است و جا دارد برای احیا و توسعه این ظرفیت ها شاهد تلاش های روز افزون باشیم.

وی افزود: به لحاظ تقید شرعی که در وقف وجود دارد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و بحث دیگری که رعایت آن ضروری است این است که نیات وافقان مورد احترام باشد.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان بیان داشت: همچنین اداره کل اوقاف استان مرکزی باید در راستای انجام وظایف قانونی و حفظ حقوق موقوفات خود به گونه ای عمل نکند که با مردم چالش ایجاد کند و چهره سنت حسنه وقف در نظر مردم خدشه دار شود.

کریمی خاطرنشان ساخت: سنت وقف نیازمند ترویج هر چه بیشتر در جامعه است چرا که مزیت ها، خیرات و برکات بسیاری برای کشور و مردم داشته و خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اداره امورات وقفی نیز باید به گونه ای انجام گیرد که روز به روز شاهد گسترش این فرهنگ در میان مردم باشیم.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان اذعان داشت: در خصوص برخی موقوفات در سطح استان مرکزی و به ویژه شهرستان اراک شبهات و ابهاماتی به لحاظ حقوقی مطرح است که مسئولان مربوطه بایستی به رفع این مشکل بپردازند.

کریمی تصریح کرد: همچنین در بعضی از روستاها مشکلاتی در زمینه موقوفات وجود دارد که امیدواریم هر چه زودتر برطرف شود و از طریق سازمان اوقاف کشور پیگیری های لازم در این مورد را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: با توجه به رجوع روزانه تعداد زیادی از مردم به بقعه های متبرکه و امامزادگان استان مرکزی نیز اقداماتی برای احیا و توسعه این اماکن در حال انجام است و باید مجموعه امامزادگان به عنوان قطب های فرهنگی برای مردم شناخته شوند.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان تشریح کرد: از دیگر مسائلی که نیازمند تاکید است، توجه به اقتصاد وقف و استفاده از ظرفیت های گسترده وقف در اقتصاد ملی است.

کریمی در پایان گفت: همچنین به کارگیری ظرفیت های مالی و اقتصادی موجود در موقوفات برای توسعه اقتصادی کشور، ایجاد اشتغال و جذب سرمایه گذاری کمک بزرگی به کشور خواهد بود.

کد خبر 4148106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha