۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۴۱

رئیس جمعیت هلال احمر مطرح کرد:

زلزله‌زدگان استان کرمانشاه از نظر اقلام مورد نیاز اشباع هستند

زلزله‌زدگان استان کرمانشاه از نظر اقلام مورد نیاز اشباع هستند

کرمانشاه- رئیس جمعیت هلال احمر گفت: پس از گذشت یک هفته از وقوع زلزله اقلام فراوانی برای رفاه حال افراد متاثر از زلزله در کرمانشاه توزیع شده است و اکنون از نظر اقلام مورد نیاز اشباع هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان کرمانشاه، علی اصغر پیوندی  با اشاره به اینکه اولین گام در وقوع زلزله کرمانشاه تشکیل جلسه مدیریت بحران بود، افزود: در جلسه  ابتدا تخمین حادثه و مشکل ایجاد شده صورت گرفتو سپس  بسیج امکانات خود استان کرمانشاه و دیگر استان های مجاور  صورت گرفت.

وی از اعزام امکانات لجستیک و  ترابری به همراه افراد متخصص برای کمک به افراد آسیب دیده صدر مراحل بعدی خبر داد و افزود: برای عملیاتی شدن خدمات ابتدا منطقه را به ۸ قسمت تقسیم بندی کردیم و هر کدام از ستادهای فرعی توسط یکی  از مدیران عامل یک استان معین فرماندهی شد و هدایت عملیات را بر عهده گرفتند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در همان لحظلات اولیه جهت ارائه خدمات بهتر به زلزله زدگان نیروهای امدادی به محل  حادثه اعزام شدند، افزود: ۳۸ تیم واکنش سریع، ۱۷ تیم تخصصی درمان اضطراری، ۸۱ دستگاه آمبولانس، ۲۳ تیم دستگاه نجات، ۲۹۷ کامیون و کامیونت، ۹۰ تریلر همراه با افراد متخصص و امدادگران و نجاتگران به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی اذعان کرد: به علت اینکه نجات جان انسان ها در اولویت و بسیار مهم است، بلافاصله تیم اسکان اضطراری، درمان اضطراری و تغذیه اضطراری در مناطق مستقر شدند.

پیوندی با یادآوری اینکه پس از گذشت یک هفته از وقوع زلزله اقلام فراوانی برای رفاه حال افراد متاثر از زلزله در کرمانشاه توزیع شده است، افزود: ۸۲۵۴۰ تخته چادر امدادی، ۲۴۰ هزار تخته پتو، ۷۸۸۵۰ شعله والور، ۳۵ تن برنج، ۷۳۳ هزار بطری آب معدنی، ۵۸۰ هزار قوطی کنسرو، ۵۶۵۰۰ تخته موکت، روغن، ست ظروف و دیگر اقلام به آسیب دیدگان هدیه شده و اکنون از نظر اقلام مورد نیاز اشباع هستند.

وی خاطر نشان کرد: اقلام ۷۲ ساعته به مناطق ارسال و بزودی اقلام یک ماه نیز همراه با دفترچه های امدادی میان زلزله زدگان  توزیع می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر، کمک های مردمی جمع آوری شده را  ۱.۵  برابر زلزله ورزقان اعلام کرد و گفت: تاکنون بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر برابر با ۳۳ هزار خانوار از اقلام ارسالی برخوردار شدند که برابر ۱۰۰ میلیارد تومان اقلام امدادی و تغذیه است. این اقلام  از انبارهای ما به مناطق زلزله زده اعزام شده اند.

وی با اشاره به هشدارهای هواشناسی گفت: در خصوص ریزش باران تهمیداتی صورت گرفته است و تاکنون ۲۶۰ تن نایلون تهیه شده و از این ۲۶۰ تن نایلون نیز  تاکنون ۱۲۰ تن بین زلزله زدگان توزیع شده است.

پیوندی تاکید کرد: تاکنون کمک های مردم بی نظیر بوده است و ۳.۵ میلیارد ریال به حساب جمعیت هلال احمر واریز شده

است و همانطور که گفته این آمارها ۱.۵ برابر کمک های زلزله ورزقان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر تمامی کمک های امدادی و تغذیه ای، تیم درمان اضطراری که از مهمترین خدمات هلال احمر است، نیروهای ما همچنان برای حفظ سلامت افراد در مناطق زلزله زده با در اختیار داشتن امکانات کامل مستقر هستند و به آنها  ارائه خدمات می دهند.

این مسئول با اشاره به رضایت تمام مسئولین کشوری از خدمات هلال احمر، گفت: طی هفته گذشته مسئولین کشوری برای بازدید از مناطق زلزله زده و ارزیابی ارائه خدمات  دستگاه های خدمت رسان حضور پیدا کردند و پس از بازدید جلساتی در خصوص پیشرفت ارائه خدمات تشکیل می شد و در این جلسات محور کمک های مردمی را هلال احمر اعلام می کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره  به حضو رهبر معظم انقلاب و بازدید از مناطق زلزله زده و دیدار با مردم گفت: ما همواره منتظر فرمایشات و توصیه های رهبر معظم انقاب هستیم که بتوانیم با توان مضاعف تری ارائه خدمات کنیم.

پیوندی با اشاره به اینکه ۱۰ فروند امداد هوایی بصورت شبانه روزی ارائه خدمات می کنند، افزود: تاکنون ۲۳۰ ساعت  پرواز کردند و ۲۵۰ مجروح را انتقال داده و ۱۲۷ هزار کیلوگرم اقلام امدادی را جابجا کردند.

وی تاکید کرد: اگر بالگردهای جمعیت هلال احمر نبودند قطعا نمی توانستیم به روستاهای صعب العبور ارائه خدمات کنیم و همین امر در روند ارائه خدمات سریع تر تاثیر بسیار داشت.

وی با اذعان به اینکه از نظر تغذیه و اسکان اضطراری روند خوبی داشته ایم، گفت: اکنون با توجه به اینکه افراد نیازمند حمایت روانی  هستند نیروهای سازمان جوانان از نظر روحی و روانی و تسکین آلام بشری خدمات بسیار ارزشمند و خوبی را ارائه داده اند.

کد خبر 4150765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha