۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۰۷

مدیر کل نهادعمومی کتابخانه های استان زنجان:

فضای مجازی فرهنگ مطالعه را تحت تاثیر قرار داده است

فضای مجازی فرهنگ مطالعه را تحت تاثیر قرار داده است

زنجان-مدیر کل نهاد عمومی کتابخانه‌های استان زنجان گفت: متأسفانه با ورود فضای مجازی فرهنگ مطالعه پایین آمده ولی هیچ‌چیز جای کتاب را نمی‌گیرد و فرهنگ مطالعه کتاب باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر علی نیک بخش ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از کتابداران استان زنجان، افزود: بیش از هفت درصد از جمعیت استان زنجان تحت پوشش کتابخانه‌های عمومی هستند ولی باید این رقم افزایش یابد.

وی از وجود ۹۲ باب کتابخانه شهری و روستایی در استان زنجان خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۵ باب کتابخانه روستایی و ۵۷ باب کتابخانه شهری است و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان زنجان وجود دارد.

مدیرکل نهاد عمومی کتابخانه‌های استان زنجان بابیان اینکه طرح اهدای کتاب ۱۵ اسفندماه سال گذشته انجام شد، گفت: در این بازه زمانی تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری بیش از ۱۰۰ هزار جلد کتاب اهداء شد.

نیک بخش‌بر تعمیق و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه تأکید کرد و افزود:  رسانه‌ها نقش مهم و اساسی در زمینه توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه دارند و باید بر تحقق این امر تأکید کنند.

وی از برگزاری ۳۰۰ عنوان برنامه در هفته کتاب در استان زنجان خبر داد و افزود: برگزاری ۲۰ جلسه نقد و بررسی کتاب، هشت نشست ویژه تخصصی، مراسم تجلیل از کتابداران و فعالان این حوزه، دیدار کتابداران با بیماران خاص و اهدای کتاب به آنها، برگزاری مسابقات فرهنگی و نقاشی از برنامه‌های هفته کتاب در استان زنجان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان  ابراز کرد: شمار اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان طی هفت ماه ابتدای سال جاری ۱۷ درصد رشد داشتهو تعداد اعضای فعال به ۷۷ هزار نفر رسیده و ۳ درصد به منابع کتابخانه‌های استان اضافه‌شده است.

نیک بخش افزود: تعداد صندلی‌های کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از ۵ هزار و ۷۹۵ صندلی به پنج هزار و ۹۲۶ صندلی افزایش‌یافته و یک‌میلیون جلد کتاب غیردرسی از کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به امانت  برده شده است.

وی تأکید کرد: متأسفانه با ورود فضای مجازی فرهنگ مطالعه پایین آمده  ولی هیچ‌چیز جای کتاب را نمی‌گیرد و فرهنگ مطالعه کتاب باید تقویت شود.

کد خبر 4151385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha