دادگاه استیناف بحرین با حبس ۲ ساله نبیل رجب موافقت کرد

دادگاه استیناف بحرین با حبس ۲ ساله نبیل رجب موافقت کرد

دادگاه استیناف بحرین حکم دو سال حبس نبیل رجب برجسته ترین مدافع حقوق بشر بحرین را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دادگاه استیناف بحرین امروز اول آذر حکم صادره توسط دادگاه جنایی علیه نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین مبنی بر تحمل دو سال حبس را تایید کرد.

رجب، ژوئن ۲۰۱۶ در پی هجوم نیروهای امنیتی به منزلش در نیمه شب بازداشت شد و سپس به اتهام نشر شایعات و اکاذیب در خصوص اوضاع داخلی بحرین با هدف کاستن از شأن و اعتبار بحرین محاکمه و به تحمل دو سال حبس محکوم شد..

اتهامات نبیل رجب به مصاحبه‌های تلوزیونی وی در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ با شبکه های خارجی در خصوص اوضاع حقوق بشر و نا آرامی ها در بحرین و همچنین انتقاد وی به مشارکت بحرین در جنگ یمن باز می‌گردد.

وی از تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۰۱۶ در بازداشت بسر برده و احتمال زیادی می رود که در خصوص مسائل دیگر که دادرسی آنها در سیستم قضایی غیر مستقل و سیاست زده بحرین به پایان نرسیده مجددا به حکم هایی بلند مدت تر محکوم شود.

تاکنون موسسات حقوقی بین المللی از جمله دیدبان حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل و همچنین اتحادیه اروپا و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه هایی بازداشت و محاکمه نبیل رجب را محکوم کرده و آن را ناقض حق آزادی بیان دانسته و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط وی شده اند.

کد خبر 4151818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha