۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۱۶

استاندار مرکزی:

ترویج فرهنگ کتابخوانی عامل ارتقای آگاهی و نشاط اجتماعی است

ترویج فرهنگ کتابخوانی عامل ارتقای آگاهی و نشاط اجتماعی است

اراک- استاندار مرکزی گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی عامل ارتقای فرهنگ و آگاهی و همچنین افزایش نشاط اجتماعی است، بنابراین باید به این مهم توجه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده روز چهارشنبه در مراسم تکریم کتابداران استان مرکزی در اراک ضمن بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی در اسلام از جایگاه والا برخوردار است و بر آن تاکید شده، اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، باید راهکارهای اثربخش اندیشیده شود.

استاندار مرکزی افزود: برنامه ریزی هایی برای افزایش سهم کتاب در سبد خانوارها باید در دستور کار قرار گیرد تا از این طریق ارتقای اجتماعی و فرهنگی جامعه را شاهد باشیم.

آقازاده بیان کرد: این برنامه ریزی ها می تواند از طرق مختلف از جمله تخصصی کردن کتابخانه ها، معرفی ناشران استانی، غنی سازی بخش کودک و نوجوان کتابخانه ها، اجرای مسابقات کتابخوانی، تنوع بخشی به کتب موجود، اقدامات ترغیبی در خصوص خرید کتاب و... صورت پذیرد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: از طریق گسترش فرهنگ کتابخوانی، اندیشه ها در جامعه به ویژه افکار نسل نوجوان و جوان بارور شده و آگاهی عمومی رشد خواهد کرد.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به مباحث ذکرشده، دستگاه ها و نهادهایی که در این زمینه مسئول و مرتبط هستند از جمله شهرداری ها که بخشی از درآمد آنها به کتابخانه ها اختصاص دارد، باید وظایف خود را به درستی به انجام برسانند و همچنین می طلبد که در این حوزه از مشارکت های مردمی و خیران نیز بهره گرفته شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: در استان مرکزی با وجود مشکل کمبود تجهیزات و فضای کتابخانه ای و سایر تنگناها، اقدامات مطلوبی به منظور گسترش فرهنگ کتابخوانی صورت گرفته که قطعا نتیجه بخش است و تدوام بخشی به آن بایستی در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 4152297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha