۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۷

نماینده ولی فقیه در گلستان:

تفکر بسیجی در نیروهای مسلح حافظ انقلاب اسلامی است

تفکر بسیجی در نیروهای مسلح حافظ انقلاب اسلامی است

گرگان- امام‌جمعه گرگان گفت: اگر تفکر بسیجی در نیروهای مسلح ما وجود نداشت معلوم نبود چه بلایی سر انقلاب اسلامی می‌آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: با توجه به روایاتی که از زمان پیامبر اکرم (ص) گفته شده بود پادشاهان بنی عباس می دانستند از امام عسگری فرزندی متولد می شود که بساط ستمگران را برمی چیند.

وی افزود: سختگیری به امام عسگری به قدری زیاد بود که ایشان نمی توانست با مردم دیدار داشته باشد و عثمان بن سعید به صورت پنهانی و در ظرف های روغن نامه های مردم را به امام منتقل می کرد.

امام جمعه گرگان گفت: امام عسکری (ع) توصیه های زیادی به مردم داشتند و نخستین توصیه ایشان به مردم تقواست، یعنی در رفتار و کردار و خود ملاحظه خدا را داشته باشیم.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: امام عسکری (ع) در توصیه ای دیگر می فرمایند مراقب رفتار خود با سایر مسلمانان باشید و به گونه ای رفتار کنید که رفتارهای زشت به ما ائمه منتصب نشود.

امام جمعه گرگان گفت: داعش زیر عنوان اسلام با همکاری آمریکا، اسرائیل و تعدادی از کشورهای منطقه تلاش می کرد آبروی اسلام را ببرد اما حزب الله لبنان و سپاه پاسداران توانستند با ورود به عرصه مقاومت این گروهک ها  را از بین ببرند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز پنج آذر  اظهار کرد: تاریخ پنج آذر برای مردم گرگان روز مهمی است چرا که در تاریخ پنج آذر سال ۵۷ مردم گرگان در مقابل دژخیمان شاهنشاهی ایستادند و تعدادی هم به شهادت رسیدند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: پنج آذر یک مناسبت دیگر هم دارد و آن هم تاسیس بسیج مستضعفان به فرمان امام راحل بود که رهبر معظم انقلاب در این رابطه می فرمایند آنجه در رابطه با بسیج مهم است تفکر بسیجی است.

وی افزود: تفکر بسیجی یعنی شناخت کافی پیدا کردن از انقلاب اسلامی و درک جایگاه انقلاب اسلامی در دنیا و منطقه و یعنی اینکه ما با جان و دل به پای شجره طیبه ایستاده ایم و از آن ها دفاع می کنیم.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: امروزه تفکر بسیجی در تمام نیروهای مسلح کشور از جمله سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی و ... ساری و جاری است چرا که اگر اینگونه نبود معلوم نبود کار انقلاب به کجا می رسید.

آیت الله نور مفیدی با اشاره به تاریخ هفت آذر و روز نیروی دریایی گفت: با شروع جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق فکر نمی کرد نیروی دریایی ما توان مقابله با این کشور را داشته باشد.

وی تصریح کرد: نیرویی دریایی ما تحت عملیاتی به نام مروارید دو سکوی نفتی عراق را که شاهرگ اقتصادی این کشور بود نابود کرد.

امام جمعه گرگان گفت: طی این سال ها جمهوری اسلامی ثابت کرد قصد آسیب به کشوری را ندارد و تنها به دنبال پیشرفت خود است.

کد خبر 4153421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha