۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۲۳

«رزهای زنگاری» بر دیوار نقش بستند

«رزهای زنگاری» بر دیوار نقش بستند

نمایشگاه «رز و زنگار»  با نقاشی های رنگ روغن رضا نصرتی در گالری ساربان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه «رز و زنگار» دربرگیرنده‌ ۱۷ اثر رضا نصرتی است که در آنها رد پای گل‌ها، درختان و مارها را با رنگ‌های قرمز، قهوه‌ای، نقره ای و در جاهایی با رنگ‌های شره کرده و فرم‌های برجسته می‌توان دنبال کرد. هنرمند در این مجموعه با محوریت «طبیعت انتزاعی شده» به خلق اثر پرداخته است.

نصرتی درباره روند پدید آمدن تابلوهای به نمایش درآمده در این نمایشگاه گفت: این آثار در مدت سه سال، ولی در سه دوره مختلف به وجود آمده اند و در نهایت، برآیند و گلچینی از این سه دوره، یعنی «گلها»، «پرنده ها» و «مارها» در گالری ساربان به نمایش در آمد.

«رز و زنگار» یازدهمین نمایشگاه انفرادی رضا نصرتی در تهران است. این عضو انجمن نقاشان ایران تاکنون در حدود ۱۰۰ نمایشگاه گروهی در ایران حضور داشته است. نصرتی در نظر دارد تا با محوریت «گل» و «مار» نیز آثاری را در آینده خلق کند.

در افتتاحیه نمایشگاه یادشده که شامگاه سوم آذرماه برگزار شد، هنرمندانی مانند محمدرضا فیروزه ای، سعید رفیعی منفرد، حبیب الله صادقی، طاهر شیخ الحکمایی، سعید معیری زاده و اوژن شیراوژن، مرشدلو، حمیدرضا فتوحی، وجید امینی، احسان ارجمند، میلاد جهانی، شاهو بابایی، ساوالان جماعتی، فریا آریانژاد، فرشید رحیمی، محمد شمس، میرکاظم سیدشکری، حسین سلطانی، علی صادقی، الهه فراهانی، امیرحسین حشمتی، گلبرگ برزین، حمید فام، امیرشاهرخ فریوسفی، مینا فشنگچی، عنایت صحرایی و... حضور داشتند.

رضا نصرتی متولد سال ۱۳۶۰ در سنندج است. او در سال ۱۳۸۱ برگزیده دوم نقاشی جوانان ایران شد و برگزیده چهار دوره نقاشی جوانان غرب کشور نیز بوده است.

گالری ساربان که از سوم تا سیزدهم آذرماه میزبان نمایشگاه نقاش «رز و زنگار» است در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ قرار دارد.

کد خبر 4154432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha