۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۲

ساخت ۳۱۳ واحد مسکونی زلزله زدگان توسط کمیته امداد تهران

ساخت ۳۱۳ واحد مسکونی زلزله زدگان توسط کمیته امداد تهران

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از احداث۳۱۳واحد مسکونی برای مددجویانی که در زلزله خانه‌هایشان تخریب شد خبر داد و گفت: این نهاد بیش از ۳ میلیارد تومان به بازسازی مناطق زلزله زده اختصاص می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن ولیئی در نشست خبری امروز افزود: در حال حاضر ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش امداد استان تهران هستند که ۳۳ هزار نفر آنها سالمند، ۴۳ هزار نفر زن سرپرست خانوار و هزار نفر خانواده زندانی بوده و از خدمات بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه ۸۲۰ کودک تهرانی دچار سوءتغذیه هستند، گفت: با همکاری وزارت بهداشت بسته های غذایی در اختیار این افراد قرار می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در مورد کمک به زلزله زدگان کرمانشاه اظهار داشت: بر اثر زلزله ۱۵ هزار واحد مسکونی از بین رفته که نیاز به احداث دارند و همچنین ۱۵ هزار واحد نیز نیاز به بازسازی دارند. همچنین طی این حادثه ۱۰ درصد از مددجویان کمیته امداد دچار مشکل شده اند، بنابراین بازسازی و احداث واحدهای مسکونی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

ولیئی از بازسازی و ساخت ۳۱۳ واحد در مناطق سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و سایر شهرستان های زلزله زده خبر داد و گفت: ساخت و بازسازی این واحدها را ۴۳ خیر تهرانی برعهده گرفته اند.

وی گفت: یکی از خیرین ۲۰ کانکس برای کمک به زلزله زدگان تهیه کرده است و همچنین با کمک تهرانی ها نیز ۶ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی جمع آوری و در اختیار زلزله زدگان قرار گرفت که مبلغ کمک های نقدی ۳۰۰ میلیون تومان بوده است که این کمک ها صرف بازسازی مناطق زلزله زده خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در مورد جشن خودکفایی مددجویان نیز اظهار داشت: در سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه اشتغال به صورت وام در اختیار مددجویان قرار گرفته است و همچنین بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری، ۷ هزار نفر از مددجویان مشغول به کار خواهند شد و با توجه به افراد شاغل در کارگاه ها، تعداد مددجویان شاغل به ۱۰هزار نفر می رسد.

وی تصریح کرد: جشن خودکفایی هزار و ۱۵۴ نفر از مددجویان ۱۱ آذرماه برگزار می شود و پس از آن این افراد از پوشش خارج خواهند شد.

ولیئی گفت: ۴۳ هزار طرح اشتغال برای مددجویان تعریف شده که ۸۸ درصد آن در زمینه خدمات، ۳ درصد حمل و نقل، ۳ درصد کشاورزی و ۶ درصد نیز در حوزه صنایع دستی بوده است.

کد خبر 4154519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha