۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۸

با حضور رئیس کمیته امداد تاکید شد؛

حفظ سرمایه برادران والی و بشاگرد

حفظ سرمایه برادران والی و بشاگرد

طی مراسمی در خمینی‌شهر بشاگرد، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید محسن مومنی به سمت مدیرکل کمیته امداد بشاگرد منصوب و از خدمات جهادی و ارزندۀ برادران والی تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  همه چیز فرق می‌کند اگر بشاگرد را بشناسی به نام حاج عبدالله والی. و بدانی از همان اول، در ابتدای دهۀ ۶۰  که مرحوم حاج‌عبدالله به بشاگرد رفت، برادرش حاج محمود همراهش بود و دست راستش درتمام آن سختی‌ها و مجاهدت‌های باورنکردنی و بعد از پایان جنگ، برادر دیگر، حاج امیر هم از کردستان به بشاگرد آمد برای خدمت به مردمی که عاشق امام خمینی و ولایت شده بودند.

بیست‌وسه‌سال قدم به قدم یار حاج‌عبدالله بودند تا آن مرد خدا، مهمان خدا شد و داغش را بر دل برادرانش گذاشت. و این شروع یک امتحان سخت بود برای ادامۀ راه.  از سال ۸۴ حاج محمود والی مسئولیت اداره کل کمیته امداد بشاگرد را به عهده گرفتند با یاری و همراهی حاج امیر؛ و این دو برادر، عمر و سلامتی‌شان را گذاشتند پای خدمت به بشاگردِ انقلابی. در مجموع حدود سی‌وسه سال است که برادران والی در بشاگرد مشغول خدمتند، به دور از خانواده و دوستانشان در تهران، با انواع و اقسام بیماری‌ها و مشکلاتی که هر کدامشان برای ما آدم‌های معمولی، مجوز ترک مسئولیت و مجاهدت هستند. اما این عزیزان ایستادند و مدال مجاهدتِ بی‌سروصدا و بااخلاصشان را هم از دست مقام معظم رهبری گرفتند. حضرت آقا در تاریخ نهم خرداد سال ۹۱ خطاب به برادران والی فرمودند: «بعد از انقلاب، یک مرد جوانِ مؤمنِ انقلابی پا می‌شود می‌رود آنجا، همه دلبستگی هایش را، از شهر و خانه و زندگی، به مرکز مأموریت منتقل می‌کند و برادرهایش را هم می‌کشاند، دنبال خودش می‌برد. شماها هم انصافاً ایستادید.. شما زندگی و خانواده و زن و بچه و مادر و پدر و همه اینها را گذاشتید اینجا، رفتید آنجا بی سروصدا مشغول خدمت شدید، نه جایی ثبت کردید، نه جایی تابلو زدید. بعضی‌ها هستند، هر کاری می‌خواهند بکنند، قبل از اینکه کار انجام بگیرد، تابلویش را می‌زنند! مدتها این تابلو آنجاست، هیچ کاری هم انجام نگرفته. بعضی‌ها هم نه، کار را انجام می‌دهند، هیچ تابلویی هم ندارد. کار مرحوم حاج عبدالله والی و شماها از این نوعِ دوم است، یعنی بی‌تابلو رفتید و برای خدا کار واقعی کردید.»

بشاگرد هفته گذشته شاهد اتفاق و تغییری بود که ان‌شاءالله با عنایت امام زمان عجل‌الله‌فرجه‌الشریف و با دعای روح بلند حاج عبدالله، باعث خیر و برکت برای منطقه و نظام اسلامی باشد. اخوان والی با فراغت بال، خدمات خیّرین و اردوهای جهادی به بشاگرد را پیگیری خواهند کرد و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن مؤمنی مدیرکل کمیته امداد بشاگرد می‌شوند. نام حاج‌آقای مؤمنی برای بشاگرد آشناست. ایشان هم از سال ۶۹ و پس از چند سفر تبلیغی، به پیشنهاد مرحوم حاج‌عبدالله، لباس خدمت به بشاگرد را به تن کردند و اکنون حدود ۲۵ سال است که در خدمت فرهنگ و دین مردمِ این منطقه هستند و انصافاً می‌توان گفت که بعد از برادران والی، بیشترین درس و الگوگیری را از مرحوم حاج عبدالله داشته‌اند و با توشۀ اندوخته‌های حوزوی و مهارت کم‌نظیر تربیتی و تبلیغی، با عنایت الهی، توانسته‌اند خدمات تربیتی و فرهنگی بسیار مؤثری در بشاگرد داشته باشند.

برادران والی برای این کشور و نظام اسلامی، سرمایه‌های ارزشمندی هستند که ان‌شاءالله این تصمیم می‌تواند به حفظ و استفادۀ مطلوبتر از ایشان کمک کند. بشاگردِ انقلابی و ولایی هم برای کشور سرمایه است و باید همه تلاش کنند و تلاش کنیم که ارزش این سرمایه روزبه‌روز بیشتر شود.

کد خبر 4154551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha