۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۵۳

موج دوم کمک به زلزله زدگان در قالب پویشی مردمی شکل گرفته است

موج دوم کمک به زلزله زدگان در قالب پویشی مردمی شکل گرفته است

معاون فرهنگی موسسه شهدای هفتم تیر (سرچشمه) گفت: موج دوم کمک به زلزله زدگان غرب کشور در قالب پویشی مردمی شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مهدی خداجویان معاون فرهنگی موسسه شهدای هفتم تیر(سرچشمه) در حاشیه برگزاری ویژه برنامه «دوباره زندگی» که شب گذشته در راستای پویش مردمی موج دوم کمک به زلزله زدگان غرب کشور برگزار شد، گفت: بعد از اینکه موسسه سرچشمه ستادی را برای جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان تشکیل داد به این نتیجه رسید که با گذشت زمان جریان کمک رسانی کند شده و نوع کمک ها و حمایت ها هم باید تخصصی بشود.

وی ادامه داد: با حضور نهادها و افراد مختلفی مثل بنیاد کرامت امام رضا (ع) و بسیج که در این عرصه حضور داشتند، پویشی مردمی شکل گرفت به منظور اینکه موج دوم حمایت ها از مردم زلزله زده انجام بشود. موج اول چون موج نجات است خیلی ها می آیند کمک های غذایی، پوشاک و گرمایشی به زلزله زدگان می‌کنند اما پس از مدتی فراموش می‌شود که زلزله زدگان احتیاج به اسکان دارند ان هم اسکان قابل اتکا.

خداجویان با تاکید بر اینکه نیاز است که مقدمات اسکان دائم زلزله زدگان فراهم بشود، تصریح کرد: مسائل و مشکلات موجود در مناطق زلزله زده با حضور انواع متخصصان، پزشکان، روانپزشکان، مهندسین، بناها و کارگران ساختمانی باید رفع بشود. حتی چون در آن مناطق دامپروری هم وجود دارد حضور دامپزشکان هم موثر است. معلمین و فعالان فرهنگی هم باید برای ایجاد جریانات فرهنگی و آموزشی حضور داشته باشند.

معاون فرهنگی موسسه شهدای هفتم تیر (سرچشمه) با بیان اینکه استقبال مردم در کمک های موج اول بی نظیر بوده گفت: ما اتفاقات خیلی خاصی در قالب کمک های مردمی دیدیم در موج دوم هم امیدواریم که این جریان شکل بگیرد و اتفاقات خوبی بیفتد. ما مدام در حال اطلاع‌رسانی هستیم که نوع کمک ها باید به چه سمت برود. الان بحث اسکان و کمک های نقدی بسیار ضروری است. چون خیلی از جاها باید هزینه کنیم. ما سعی کردیم موج دوم کمکها ساختارمند باشد.

وی در مورد ویژه برنامه «دوباره زندگی» نیز گفت: این ویژه برنامه قرار است جریانی را در سطح کشور راه بیندازد که در کل ایران این ماجرا اتفاق بیفتد. ویژه برنامه های بعدی در استانها و شهرستان اجرا می‌شود تا فضای کشور به سمت موج دوم حمایت ها از مردم زلزله زده برود.

گفتنی است، به دنبال استقبال و همیاری کم نظیر آحاد مردم در ارسال کمکهای نقدی و غیر نقدی به هموطنان زلزله زده استان کرمانشاه و با توجه به برودت هوا در این مناطق، موج دوم این کمکها طی مراسمی با عنوان "دوباره زندگی" روز دوشنبه ۶ آذر ۹۶ ساعت ۱۶ تا ۲۲ با حضور عموم مردم، هنرمندان، ورزشکاران و... در محل موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه) برگزار شد.

در این پویش علاوه بر جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردم کشور، از کسانی که علاقه مند به حضور در این مناطق و انجام خدمات جهادی بودند ثبت نام شد.

کد خبر 4157219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha