۸ آذر ۱۳۹۶، ۲۱:۳۶

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

طرح درآمدهای پایدار شهرداری‌ها ازسوی مجلس در دست بررسی است

طرح درآمدهای پایدار شهرداری‌ها ازسوی مجلس در دست بررسی است

اراک- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای رفع مشکلات و دغدغه های مربوط به مدیریت شهری، طرح درآمدهای پایدار شهرداری ها از سوی مجلس در دست بررسی است.

علی اکبر کریمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت های مدیریت شهری و شهرداری ها اظهار داشت: مدیریت شهری کاری بسیار سخت و پیچیده است و مدیران شهری باید تلاش کنند که در این مسیر گرفتار آفات مختلف، از جمله مسائل و مباحث سیاسی نشوند و رویکرد آنها تنها خدمت به مردم باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود آن که ابتکار خوبی از سوی دولت برای تشکیل کمیسیون کلانشهرها انجام شده، اما دولت لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها را به مجلس ارائه نکرده است.

کریمی بیان کرد: با توجه به مشکلات مالی و درآمدی شهرداری ها، هم اکنون در مجلس کمیسیون ویژه ای برای بررسی طرح قانون درآمدهای پایدار شهرداری ها تشکیل شده که یک کار اساسی و ماندگار می باشد و برای نخستین بار صورت گرفته است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: همچنین لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس در دست بررسی است و در این رابطه آمادگی داریم تا نقطه نظرات شهرداری ها را ارزیابی کرده و سپس تصمیم گیری کنیم.

وی ادامه داد: باید تا قبل از بازنگری نهایی و دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده، در این رابطه تصمیم و بازنگری لازم صورت پذیرد، چراکه برنامه ششم تغییرات اساسی در درآمدهای شهرداری های کلانشهرها و شهرهای بزرگ ایجاد کرد و می طلبد که در این زمینه تجدیدنظر صورت پذیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس آمادگی دارد تا با استفاده از نقطه نظرات موجود به بررسی و بازنگری در رابطه با مباحث درآمدی شهرداری ها بپردازد و به عنوان فردی که زمانی در سمت مدیریت شهری مرکز استان(اراک) فعالیت داشته ام، تلاش دارم مشکلات این حوزه تا سر حد امکان رفع شود.

کد خبر 4158605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha