۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۵۹

با شرکت ۵۰ راس اسب؛

هفته پنجم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

هفته پنجم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

گنبد کاووس – هفته پنجم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد با شرکت ۵۰ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته پنجم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد عصر پنجشنبه ۵۰ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در ۶ دور هزار متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۷۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های تروبرد داخلی سه و چهار ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که آق اویلی بشگرد با اسب تایم هج زودتر از خط پایان گذشت و نورمحمد بهادر با اسب مگارا و محمد خوجملی با اسب سبیت خاطر به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله و دو امتیازی به مسافت هزار متر بود که عیدمحمد غراوی با اسب رزی گل عنوان اول را به دست آورد و آق اویلی بشگرد با اسب گل یوکابد و کمال دالیجه عطا با اسب گل نسیم به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های ترکمن دو ساله و دو تا چهار امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب مردانه رحمتی موفق به کسب مقام اول شد و مهران عطا با اسب احترام دشت ناز و نورمحمد بهادر با اسب گلدن استار به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های تروبرد داخلی سه تا پنج ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که پیمان قلرعطا با اسب نجیب خان زودتر از خط پایان عبور کرد و بنیامین جرجانی با اسب بورن توران و کمال دالیجه عطا با اسب لطیفه به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون دو ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آرمین آق آتابای با اسب تای سوران نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و نادر صالح پور با اسب شمبوم و مهرداد خوجملی با اسب بای بای گلد نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون سه ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که عبدالرحیم آرمیده با اسب پدرام موفق به کسب مقام اول شد و آق اویلی بشگرد با اسب اسکانیا و ابوطالب چاریزاده با اسب ترمه (۲) به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

آق اویلی بشگرد بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته پنجم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد، آق اویلی بشگرد با کسب دو مقام نخست و دو مقام دوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت و عیدمحمد غراوی، پیمان قلرعطا، آرمین آق آتابای و عبدالرحیم آرمیده، هر کدام یک مقام نخست به دست آوردند.

لازم به ذکر است؛ هفته ششم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد عصر جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 4159293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha