۱۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۴

امام جمعه مشهد:

مشکلات زلزله زدگان با برگزاری جلسات رفع نمی شود/مسئولان وارد شوند

مشکلات زلزله زدگان با برگزاری جلسات رفع نمی شود/مسئولان وارد شوند

مشهد-امام جمعه مشهد گفت: برگزاری جلسات مشکلات زلزله‌زدگان را حل نمی کند و باید مسئولان به صورت عملی وارد میدان شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: وحدت اسلامی باید در حوزه بصیریت و رفتار مورد توجه قرار گیرد که خوشبختانه در کارنامه جمهوری اسلامی این مهم را در عرصه رفتار مدیریتی نظام لمس کردیم.

وی افزود: معنای بصیریت در حوزه وحدت به معنای تشخیص وضعیت امروز اسلام در دنیاست و باید گفت امروز اسلام در یک جبهه سراسری جهانی قرار دارد و همه کفر جهانی یکپارچه برای براندازی این دین الهی بسیج شده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در این مسیر نظام ما در برابر کفر جهانی قرار گرفته و هر کس قرآن را کتاب خود می داند باید در جبهه دفاع از اسلام بایستد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: امروز پیش از هر مسئله ای نیاز داریم مسلمانان به هم کمک کنند نه اینکه به جان هم بیافتند و باید با پشتیبانی یکدیگر در مقابل کفر جهانی بیاستیم.

شیعه انگلیسی حاضر به مقابله با داعش نبود

علم الهدی گفت: اگر دشمن با ایجاد داعش موضوع شیعه کشی را مطرح می کنند در کنار آن سنی کشی را نیز انجام می دهد که گواه آن جنایات آنها درسوریه و عراق علیه اهل تسنن است.

وی اظهار کرد: وقتی ریگی را گرفتند در اظهارات خود گفته بود هنگامی که نیروهای ما در شیعه کشی سست می شدند نوارهایی را که برخی در آن لعن می گفتند را نشانشان می دادیم تا اراده آنان تقویت شود که همان اقدام شیعه آمریکایی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: زلزله غرب بسیار تلخ بود اما مانور وحدت شیعه و سنی و جبهه مانور قدرت و نفوذ رهبری بود.سپاه و ارتش در این حادثه به فرمان رهبری پای کار آمدند و به فریاد مردم آسیب دیده رسیدند و سیل کمک های مردمی و نیروی انسانی از تمام کشور به طرف غرب سرازیرشد و در کنار آن قرارگاهی توسط آستان قدس به مردم خدمت رسانی کرد.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در حکم تولیت آستان قدس رضوی بر کمک به محرومان تاکید ویژه ای داشتند که حجت الاسلام رئیسی در این راستا معاونت امداد را ایجادکرد و بنیاد کرامت رضوی تشکیل شد. موکب هایی که در سامرا برای زائران اربعین برپاشده بود در قصرشیرین برای خدمت به زلزله زدگان برپاشد.

کانکس ها جایگزین چادرها شوند​

علم الهدی تاکید کرد: حرکت مسئولان کشور در حوزه کمک به زلزله زدگان باید در ادامه حرکت رهبری باشد و امیدواریم هرچه زودتر کانکس ها جایگزین چادرها شوند.

وی اظهار کرد: در زلزله کرمانشاه کشاورزی و دام ها از بین رفتند و سرمایه های مردم با خاک یکسان شد و دست مردم به هیچ جا بندنیست. باید هرچه سریعتر به فکر ایجاد اشتغال برای زلزله زدگان بود و نباید از کنار این موضوع گذشت . این چه حرفی است که وزیر می گوید ما قیم خانه مردم نیستیم؟همه مسئولان در برابر مشکلات مردم مسئول هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان باید مثل مردم پای کار بیایند و جلودار اقدامات باشند. با جلسه گرفتن و حرف زدن مشکل زلزله زدگان حل نمی شود و باید به صورت عملیاتی وارد میدان شد.

علم الهدی تاکید کرد: مجلس هم نباید تنها به تصویب بودجه و مصوبه اکتفا کند و باید وارد عرصه عملیات شده و نظارت و پیگیری لازم را انجام دهد و این اقدام تنها وظیفه نمایندگان کرمانشاه نیست و همه نمایندگان باید بایستند و پیگری لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: چندی پیش سونامی در یکی از منطقه های آمریکا رخ داد و بعد از گذشت ۳ ماه برق مردم در آن منطقه  هنوز وصل نشده است و همه دیدند مردم ما در مناطق زلزله زده چه کردند.

کد خبر 4159555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha