۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۹:۵۷

مردم مطالبه خود را به که گویند؛

راه های روستایی ایلام مناسب نیست/ مشکلات دسترسی به بخش چوار

راه های روستایی ایلام مناسب نیست/ مشکلات دسترسی به بخش چوار

ایلام-مشکلات راه های ارتباطی به روستاهای بخش چوار در شهرستان ایلام باعث شده دسترسی به این مناطق برای مردم با سهولت انجام نشود.

خبرگزاری مهر-گروه استان ها: اگر گذر شما به جاده پتروشیمی به سمت روستای آبزای چوار افتاده باشد با جاده کم عرض و پیچ های تند این مسیر مواجه می شوید که مدت هاست تردد را برای رانندگان سخت کرده است.

علی عباسی یکی از رانندگان این مسیر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در مسیر روستای راه سفید سراشیبی و سربالایی خطرناکی وجود دارد که در زمان برف و یخبندان ماشین ها و وسایل نقلیه امکان حرکت به سمت بالا را ندارند.

محمد یاری یکی دیگر از رانندگان در گفتگو با خبرنگار مهر  گفت: به دلیل این که عرض این جاده کم است و پل های متعددی در طول مسیر این جاده قرار دارد متاسفانه این جاده ایجاد خطر می کند.

حوادث منجر به فوت در راه های روستایی بخش چوار

رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت:  با توجه به این که مسیر  این جاده باریک و پر پیچ و خم و همچنین دارای پرتگاه های خطرناکی است متاسفانه تصادفات منجر به فوت در طول این مسیر اتفاق افتاده است و با عنایت به این که پتروشیمی و امامزاده حاج بختیار در طول این مسیر قرار دارند باعث افزایش ترددها در طول این مسیر شده است.

وی افزود: محورهای ایلام-مهران، ایلام-چوار، فرعی لومار، دهلران-مهران و ایلام-دره شهر از محورهای دارای بیشترین فراوانی وقوع تصادفات واژگونی و خروج از جاده هستند.

با توجه به این که مسولان راه و شهرسازی می گویند این جاده اختصاصی است، سید کمال الدین میرجعفریان معاون استانداری ایلام در این راستا به خبرنگار مهر گفت: این جاده به صورت اختصاصی است و به راه و شهرسازی ارتباط ندارد و مربوط به حوزه راهداری است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۶۴۷ کیلومتر راه روستایی در این استان معادل یک درصد راه های روستایی کشور آسفالته است، تصریح کرد:  طی سال جاری برنامه ریزی برای روکش آسفالت بیش از ۱۰۰ کیلومتر از راه های روستایی استان صورت گرفته است.

نورالله دلخواه مدیر کل راهداری و حمل و نقل و جاده ای نیز در گفتگو با خبرگار مهر گفت: در زمینه بحث تعریض و بهسازی جاده در شرح وظایف ما نیست و مربوط به اداره کل راه و شهرسازی است ولی نصب تابلو ، علائم اگر نواقصی در این خصوص باشد مربوط به حوزه راهداری می باشد که انجام خواهیم داد.

در حالی که هر کدام از مسولان نظر متفاوتی در رابطه با تعریض و بهسازی این مسیر داشتند اما این مسیری است که تعداد زیادی از روستاهای بخش چوار از آن تردد می کنند و امیدواریم مسولین هر چه سریع تر این مشکل را برطرف کنند.

کد خبر 4163524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha