۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۰۵

صدورمجوز برای باشگاه های اسب سواری فعال تبریز در رشته ورزشی چوگان

صدورمجوز برای باشگاه های اسب سواری فعال تبریز در رشته ورزشی چوگان

تبریز - رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز از صدور مجوز فعالیت برای باشگاه های فعال در حوزه استعداد یابی و آماده سازی تیم های حرفه ای با هدف شرکت در مسابقات کشوری و جهانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب مقصودی شامگاه امروز سه شنبه در جلسه هم اندیشی و معارفه اعضای جدید کمیته های تخصصی هیئت ورزشی چوگان استان آذربایجان شرقی با بیان این مطلب گفت: رشد نرم افزاری و سخت افزاری هیئت نوپای چوگان استان در کمتر از یک سال نشان از مدیریت یکپارچه و مشارکت باشگاهای مرتبط با اسب سواری دارد.

وی اظهار داشت: تسریع و تسهیل مراحل صدور مجوز برای تمامی باشگاه هایی که در زمینه آموزش اسب برای بازی چوگان و آموزش اسب سواری با اجرای طرح های استعداد یابی فعالیت دارند صورت میگیرد.

مقصودی با تاکید بر احیای برند میدان صاحب آباد تبریز به عنوان خواستگاه و مرکز اصلی ورزش چوگان در شمال غرب کشور در سال های دور متذکر شد: می توان با آماده سازی و احیا این مجموعه تاریخی به نام این ورزش می توان به منویات رهبر انقلاب در خصوص توجه جدی به ورزش اصیل چوگان جامه عمل پوشاند.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز اظهار امیدواری کرد: با حمایت های ویژه اداره کل ورزش و جوانان استان از هیئت ورزشی چوگان با توجه به ظرفیت های انسانی و متخصصی که دارد، نام استان را در راس جداول لیگ کشوری این ورزش ببینیم

رییس هیت ورزشی چوگان همچنین در این مراسم اشاره به تمرکز فعایت های این هیت در زمینه بهره مندی از تمامی بسترهای باشگاهی برای استعداد یابی گسترده گفت: تشکیل تیم های حرفه ای چوگان در تمامی مقاطع سنی مخصوصا در گروه های سنی پایه از جمله اهداف کلی هیئت متبوعش است.

رشید شهشهی خاطر نشان کرد: هیئت ورزشی چوگان آذربایجان شرقی در مدت زمان یک سال نه تنها توانسته از اعضای متخصص در حوزه های مختلف ورزشی، علمی و پژوهشی بهره بگیرد حتی هیئت های ورزشی شهرستان های مرند و مراغه را نیز با معارفه روسای آنها موجبات شروع فعالیتشان را نیز فراهم کرده است.

وی اعلام کرد: فدراسیون کشوری چوگان با اهدا ۱۰ اسب مخصوص این ورزش و ایجاد بسترهای لازم برای تقویت چوگان در آذربایجان شرقی گام های اساسی برداشته است و حمایت های ویژه از سایر استان های مانند ایلام و اعزام رییس هیت ورزش چوگان استان ایلام به همایش بین المللی در ارتباط با ثبت جهانی ورزش چوگان به نام ایران بسیار تاثیرگذار بوده است.

شهشهی در این جلسه با ارائه گزارش اجمالی از عملکرد هیئت چوگان برای اعضا کمیته های تخصصی از ایجاد کمیته جشنواره و برگزاری همایش های کشوری و فرا ملی در ارتباط با اسب های اصیل ایرانی خبر داد.

گفتنی است در این جلسه اعضای جدید کمیته های مختلف مانند کمیته روابط عمومی، کمیته برگزاری جشنواره ها، کمیته استعداد یابی، کمیته عضویت و کمیته برگزاری مسابقات توسط اعضای تیم های باشگاه های مختلف مانند باشگاه سهند تبریز معارفه شدند.

کد خبر 4164503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha