۱۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۳

معاون وزیر ارشاد:

تئاتر در مدارس کشور گنجانده شود/سالن‌های تئاتر تجهیز می‌شود

تئاتر در مدارس کشور گنجانده شود/سالن‌های تئاتر تجهیز می‌شود

همدان - معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهم‌ترین وجه تئاتر را آموزش دانست و ابراز امیدواری کرد: با حمایت های آموزش و پرورش تئاتر در مدارس کشور گنجانده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مرادخانی ظهر چهارشنبه در آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان،   همدان را میزبانی شایسته برای برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان دانست.

مراد خانی عنوان کرد: طی ۴ سال گذشته سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمرکززدایی از مرکز بوده و اکنون شاهد برگزاری شایسته یک جشنواره بین‌المللی در همدان هستیم و برای هر استان یک اتفاق ملی و بین المللی تعریف شده و خوشبختانه این امر در استانها نیز به خوبی پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه همدان در سال ۲۰۱۸ پایتخت گردشگری آسیا خواهد بود، افزود: استمرار برگزاری جشنواره موجب استقبال روز افزون بوده است به طوریکه ۲۰۰ هزار نفر از جشنواره استقبال کدند.

مرادخانی با تاکید بر اینکه هر سالنی که برای تئاتر ساخته شود، ما آن را تجهیز خواهیم کرد، گفت: مهمترین کار، امور زیرساختی است و رخدادها در این امور نمود بهتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تئاتر به سالن و پلاتو نیاز دارد، اظهار داشت: امیدواریم استان همدان در سال های آینده بتواند جشنواره را با تجهیزات اساسی برگزار کند.

مرادخانی با اشاره به برگزاری جلسه با وزیر ارشاد در خصوص برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در همدان، گفت: در آینده استاندار همدان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این زمینه هماهنگی هایی را انجام خواهند داد و درباره جشنواره فیلم های کودک و نوجوانان نیز من درخواست استان همدان را با وزیر ارشاد مطرح خواهم کرد.

وی مهم‌ترین وجه تئاتر را آموزش دانست و گفت: امیدواریم با حمایت های آموزش و پرورش تئاتر نیز در مدارس گنجانده شود.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میزبانی همدان از جشنواره را بسیار شایسته عنوان کرد و از مسؤولان، هنرمندان و مردم همدان تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 4164710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha