۱۶ آذر ۱۳۹۶، ۹:۳۷

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با مهر مطرح کرد:

رشد ۱۴۶ درصدی واردات کالا از طریق گمرکات کرمانشاه به کشور

رشد ۱۴۶ درصدی واردات کالا از طریق گمرکات کرمانشاه به کشور

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، از رشد ۱۴۶ درصدی واردات کالا از طریق گمرکات کرمانشاه به کشور خبر داد.

خلیل حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در مجموع کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان در ۸ ماهه سالجاری بالغ بر  ۲۸ میلیون و ۴۶۷  هزار دلار کالا به وزن ۱۵  هزار و ۹۶۷ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۴۶ درصد و از حیث وزن  ۱۵۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از مجموع ۲۸ میلیون و ۴۶۷  هزار دلار کالا به وزن ۱۵  هزارو ۹۶۷ تن، گمرک کرمانشاه با ۱۴ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۴۶۲ دلار کالا به وزن ۵ هزار و ۱۴۱ تن، بیشرین حجم کالاهای وارداتی استان را در ۸ ماهه سال جاری  به خود اختصاص داده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز از حیث وزن ۱۹ درصد و از لحاظ ارزش ۷۹ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در ۸ ماهه سالجاری از گمرک پرویزخان ۱۴ میلیون و ۱۴۸ هزارو ۱۲ دلار کالای وارداتی به وزن ۱۰ هزار و ۸۲۶ تن به داخل کشور وارد شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۴۷۷  درصد و از حیث ارزش نیز  ۲۹۸  درصد رشد داشته است.

حیدری با تاکید بر اینکه در مجموع کالاهای وارداتی به استان از ۱۵ کشور وارد می‌شود، تصریح کرد: کشور عراق با ۱۴ میلیون و ۱۸۰  هزارو ۱۱۷ دلار کالا به وزن ۱۰ هزار و ۹۲۴ تن جایگاه اول را در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در ۸ ماهه  سالجاری به خود اختصاص داده است،

وی گفت: طی مدت یاده شده کشور ترکیه با سه میلیون و ۸۳۳ هزارو ۹۷۹ دلار و چین  با سه  میلیون و ۷۱۹  هزارو ۸۱۶  دلار درجایگاه دوم و سوم قرار دارند.

این مسئول بیشتر کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژهای آلومینیوم کارنشده، مخزن و منبع، برنج، سیبک خام پراید، پرس هیدرولیک دندانسازی، اکسترودرها برای کارکردن روی کائوچو یا موادپلاستیکی و برای ساختن محصولات از این مواد، کمپرسورهای معدنی، آنتی اکسیدانها و باطری سیلد اسید عنوان کرد.

کد خبر 4165145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha