۱۶ آذر ۱۳۹۶، ۲۰:۲۴

با شرکت ۵۶ راس اسب؛

هفته هفتم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

هفته هفتم کورس اسبدوانی پاییزه گنبد برگزار شد

گنبد کاووس – هفته هفتم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد با شرکت ۵۶ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته هفتم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد عصر پنجشنبه ۵۶ راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در ۶ دور هزار متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۷۶ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن دو ساله و صفر تا چهار امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که یعقوب انفاس با اسب جواهر مهران زودتر از خط پایان گذشت و ابوطالب چاریزاده با اسب آریانا بهرام و رامین قهرمانی با اسب الماس به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر بود که بنیامین جرجانی با اسب سام عنوان اول را به دست آورد و پیمان قلرعطا با اسب مارادونا و عبدالحلیم قبادی با اسب اوچر بانو به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب جانام موفق به کسب مقام اول شد و نادر صالح پور با اسب شمبوم و کمال دالیجه عطا با اسب کایزن به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۳۶ تا ۴۸ امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که آق اویلی بشگرد با اسب جم استون زودتر از خط پایان عبور کرد و نورمحمد بهادر اسب خان یلمه و محمد خوجملی با اسب مشکل به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که عیدمحمد غراوی با اسب سامرسا نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و رامین قهرمانی با اسب صوت شکن و کمال دالیجه عطا با اسب مهسا نور نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون سه ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که نادر صالح پور با اسب ژاکلینا موفق به کسب مقام اول شد و محمد خوجملی با اسب ترمه (۲) و عبدالرحیم آرمیده با اسب وفا خالق به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

نورمحمد بهادر و نادر صالح پور بهترین چابکسواران هفته

در پایان هفته هفتم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد، نورمحمد بهادر و نادر صالح پور با کسب یک مقام نخست و یک مقام دوم بهترین چابکسواران هفته لقب گرفتند و عیدمحمد غراوی، یعقوب انفاس، بنیامین جرجانی و آق اویلی بشگرد هر کدام یک مقام نخست به دست آوردند.

لازم به ذکر است؛ هفته هشتم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد عصر جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 4165608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha