۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۹:۵۲

مهر گزارش می دهد؛

تعویق چند ماهه حقوق کارگران فضای سبز شهرداری گلستان

تعویق چند ماهه حقوق کارگران فضای سبز شهرداری گلستان

بهارستان- حقوق کارگران فضای سبز شهرداری گلستان در حالی چند ماه معوق شده است، که مسئولان سازمان فضای سبز، پیمانکار را مقصر عدم پرداخت حقوق می دانند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- ذبیح الله اصغری: قریب به ۴ سال است، که در سازمان فضای سبز شهرداری گلستان کار می کند، مردی بلند قامت، که ۳ فرزند دارد و سعی می کند با کار و تلاش نان حلال بر سر سفره آورد و فرزندان را با نان حلال و حاصل دسترنج بزرگ کند.

می گوید، ۴ ماه است، که حقوق دریافت نکرده و با قرض گرفتن از دیگران زندگی را می گذراند، او بیکار نیست، زحمت می کشد، اما باز هم مجبور است از دیگران قرض بگیرد، چرا که حقوقی نگرفته است.

وی که از یکی از شهرستان های غرب کشور برای کار به گلستان آمده است، ادامه می دهد: حق اعتراض نداریم، چرا که اگر معترض شویم اخراج خواهیم شد، باید بسوزیم و بسازیم، تا حقوق را پرداخت کنند، خرج زندگی سخت است، قبلا کارگری می کردم، اما اکنون کمرم درد می کند و توانایی انجام کار سنگین را ندارم، اگر سالم بودم از بیکاری نمی ترسیدم، اما اکنون، باید سکوت کنیم تا بیکار نشویم.

صدایش با بغض همراه می‌شود و می‌افزاید: خدا هیچکس را نزد خانواده و فرزندان شرمسار نکند، شب که به خانه باز می گردی پولی برای خرید حتی یک قرص نان نداری، وضعیت دردناکی است، اگر درآمد ما طوری بود، که می توانستیم پس انداز کنیم مشکلی نبود، اما اکنون در پرداخت اقساط وام بانکی خود درمانده شده ایم، ۵ ماه است کرایه خانه هم ندادم، نمی دانم قرار است کِی حقوق ما را پرداخت کنند.

در حالی که سرش را پایین انداخته، می گوید: هزینه های زندگی بسیار بالا است، از کار که تعطیل می شوم، پاهایم رمق ندارد، کار ما شده انتظار کشیدن برای واریز حقوق، البته همه این ها حکمت است و صلاح ما را خدا می داند.

در « کنزالعمال» ح ۹۱۲۶ حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده است، که می فرمایند: «مزد کارگر را قبل از خشک شدن عرقش بپردارید ودر همان حال کار مزد او را مشخص کنید. » ، اما عرق این کارگر زحمتکش فضای سبز شهرداری گلستان، مدت ها است، که خشک شده و خبری از دریافت حقوق نیست.

او تنها کسی نیست، که حقوق نگرفته، بلکه دست همه کارگران فضای سبز خالی است و شوقی برای کار کردن ندارند، چرا که هرچقدر هم کار کنند، برای فرار از گرسنگی و نگاه های سنگین همسر و فرزندان خود، باید سر پیش مغازه دارها و آشنایان خم کرده و پول قرض بگیرند.

تعدادی از آن ها بابت شهریه های مدارس و دانشگاه فرزندان خود در مضیقه هستند.

تا هفته آینده حقوق معوقه کارگران پرداخت می شود

برای پیگیری مشکل این قشر زحمتکش نزد مسئولان سازمان فضای سبز شهرداری گلستان رفتیم، مدیر مالی این سازمان در گفتگو با خبرنگار مهر از پرداخت حقوق معوقه کارگران فضای سبز گلستان در آینده نزدیک خبر داد

 محمد محمودزاده در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حقوق کارگران فضای سبز توسط بخش خصوصی که با این سازمان قرار داد منعقد کرده باید پرداخت شود اما متاسفانه پیمانکار مورد نظر با وجود اینکه مطالبات خود را دریافت کرده اما هنوز حقوق کارگران عزیز را پرداخت نکرده است.

او با بیان این که قطعا این کوتاهی موجب تذکر جدی برای پیمانکار فضای سبز خواهد شد، توضیح داد: در مذاکراتی که با پیمانکار فضای سبز داشتیم، وی قول داد، تا هفته آینده حقوق معوقه کارگران را پرداخت کند.

محمودزاده ضمن عذر خواهی از شرایط به وجود آمده، اضافه کرد: کارگران قشر زحمت کش جامعه هستند و ما نباید اجازه بدهیم، چنین وضعیتی بوجود بیاید اما در نهایت برخی مواقع واقعا بخاطر کمبود منابع مالی کمی با مشکل مواجه می شویم .

پیمانکار نتوانسته به تعهدات خود عمل کند

مدیر عامل سازمان فضای سبز شهرداری گلستان نیز ضمن تایید پرداخت مطالبات پیمانکار، به خبرنگار مهر گفت: تا جایی که بنده در جریان هستم معوقه حقوق کارگران فضای سبز ۲ ماه است و اخیرا وارد ۳ ماه شده است.

رضا اسماعیل پور اضافه کرد: شهرداری مطالبات پیمانکار را پرداخت کرده است، اما پیمانکار در پرداخت حقوق کارگران کوتاهی کرده است، این در حالی است، که طبق قرارداد فیمابین شهرداری و پیمانکار، می بایست ۲ ماه اول حقوق کارگران از سوی پیمانکار پرداخت شود و پیمانکار باید بر اساس تفاهم نامه فیمابین بنیه مالی پرداخت حقوق کارگان را داشته باشد، اما متاسفانه پیمانکار نتوانسته به تعهدات خود عمل کند.

پرداخت نشدن حقوق کارگران زحمتکش، چه ۴ ماه و چه به گفته مدیر عامل سازمان فضای سبز شهرداری گلستان ۳ ماه باشد، زندگی را برای این قشر بسیار سخت می کند، چرا که حقوق آن ها، آن قدر کم است، که حتی پرداخت آن نیز دردی دوا نمی کند.

لازم است، نظارت و مدیریت مجموعه شهرداری بر پرداخت مطالبات کارگران، حتی توسط پیمانکار بیشتر باشد، این افراد با فضای «سبز» شهر سر و کار دارند و باید با مدیریت صحیح ابتدا دل آن ها را سبز کرد، تا بتوان توقع نشاط و سبزی در شهر را داشت.

کد خبر 4165623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha