۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۲

تا پایان سال جاری؛

ثبت‌نام ۱۵۰ هزار نفر در طرح «کارورز» پیش‌بینی می‌شود

ثبت‌نام ۱۵۰ هزار نفر در طرح «کارورز» پیش‌بینی می‌شود

کرج - قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ثبت‌نام ۱۰۲ هزار نفر در طرح کارورز وزارت کار، گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد ثبت نامی‌ها تا پایان سال به ۱۵۰ هزار نفر برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن فیروزآبادی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم جامعه کار و تلاش کشور که صبح شنبه در سالن اجتماعات مرکز تربیت مربی پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای استان البرز برگزار شد، بابیان اینکه یکی از اسامی قرآن نور است، اظهار کرد: تعبیر خدا و پیامبر و قرآن به نور جای تأمل دارد.

وی گفت: این دوره از مسابقات در البرز برگزارشده که حدود ۳۵۰ شرکت‌کننده منتخب در آن حاضرشده‌اند به همین منظور درصدد هستیم جامعه کار و تلاش رشد کافی را داشته باشد، لذا امیدواریم در حوزه تفسیر و بخش‌های دیگر شرکت‌کننده داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه در احادیث به ثقلین «کتاب خدا و اهل‌بیت(ع) توصیه‌شده است»، گفت:  در هیچ کتاب آسمانی به‌اندازه قرآن کریم در خصوص کار صحبت نشده است.

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه قرآن دست‌نخورده به انسان‌ها رسیده است، خاطرنشان کرد: عمل به فرامین الهی و آیات مبارک قرآن کریم حیات طیبه را برای انسان‌ها به ارمغان خواهد آورد، دنیای غرب درک روشنی از حیات طیبه ندارند.

جامعه کار و تلاش هیچ‌گاه تحت تأثیر توطئه‌های دشمن قرار نگرفته استفیروزآبادی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه به جامعه کار و تلاش، یادآور شد: از هزار و ۴۰۰ سال گذشته به مسلمانان گفته شد که عمل صالح باایمان تحقق پیدا خواهد کرد.

وی بابیان اینکه کسی که بر اساس تلاش خود اجرت می‌گیرد در جایگاه والایی قرار دارد، تصریح کرد: تقارن ایمان و عمل صالح حیات طیبه، عزت در  بخش مادی و معنوی را میسر می‌سازد باید همت خود را در وزارت کار در خصوص مقوله‌های یادشده قرار دهیم.

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه توجه به فرامین الهی و  قرآنی به محیط‌های کار برده شود، افزود: جامعه کار و تلاش هیچ‌گاه تحت تأثیر توطئه‌های دشمن قرار نگرفته است.

فیروزآبادی در ادامه گفت: امید است با اجرای این مسابقات میزان تحقق عمل صالح همراه باایمان در محیط‌های کاری موردتوجه قرار گیرد.

۲۰ هزار نفر با ثبت نام در طرح کارورزی مشغول به کار شدند

وی در بخش دیگری با اعلام اینکه در راستای اجرای طرح کارورزی تاکنون بیش از ۱۰۲ هزار نفر ثبت‌نام کرده و ۲۰ هزار نفر مشغول به کارشده‌اند، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این عدد تا پایان سال به ۱۵۰ هزار نفر برسد.

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:  در استان البرز شاهد میزان بیکاری بر اساس فصل هستیم، خوشبختانه در تابستان شرایط بهتری را در این حوزه داشته‌ایم.

وی بابیان اینکه البرز استان مهاجرپذیری است، اظهار کرد: بیکاری از دیگر استان‌ها به این منطقه سرازیر می‌شود ازاین‌رو امروز صحبتی با استاندار البرز داشتیم و خوشبختانه تلاش‌های خوبی در این بخش شده است.

فیروزآبادی بابیان اینکه کارگروه اشتغال و رفع موانع استان البرز به‌طورجدی فعال‌شده است، اظهار کرد: درصدد هستیم مانع تعطیلی برخی از کارخانه‌ها قدیمی با قدمت ۷۰ ساله شویم.

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری در استان البرز بهبود یک و نیم درصدی وضعیت بیکاری را در البرز داشته باشیم که این رقم قابل وصول است.

کد خبر 4166536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha