۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۴

دبیر انجمن صنایع شوینده کشور:

صادرات محصولات شوینده کاهش یافته است

صادرات محصولات شوینده کاهش یافته است

قزوین- دبیر انجمن صنایع شوینده کشور گفت: علیرغم سرمایه گذاری انجام شده در طول یک دهه گذشته صادرات محصولات شوینده به شدت کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین همایش میز کشوری شوینده با محوریت استان قزوین روز شنبه با حضور مسعود کمالی مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت  برگزار شد.

ابوالفضل مسگرزاده در این مراسم اظهار کرد: در تولید محصولات شوینده با استاندارد روز اروپا هیچ مشکلی نیست اما به دلیل مسائل بانکی با مشکلات جدی مواجهیم.

وی افزود: علیرغم سرمایه گذاری انجام شده در طول یک دهه گذشته صادرات محصولات شوینده به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: در حالی که بیشترین مصرف کننده آفریقای جنوبی است اما به دلیل نداشتن خط کشتیرانی مستقیم از ایران به آفریقا ازاین بازار خوب محروم هستیم.

دبیر انجمن صنایع شوینده کشور بیان کرد: باید نرخ ارز مطابق تورم افزایش یابد و در مراودات سیاسی باید مسایل اقتصادی در اولویت باشد.

شهیدی از تولیدکنندگان شوینده هم گفت: از نظر تکنولوژی و نیروی انسانی هیچ مشکلی نیست و امکان تولید تا سه برابر نیاز داخلی را قادریم اما افزایش قیمت مواد اولیه مشکل ساز است.

وی افزود: تغییر قیمت سیلیکات و مواد اولیه پتروشیمی هزینه تولید را بالا می برد، در بخش حمل و نقل هم مشکلاتی داریم که هزینه تولید را بالا می برد و قیمت ارز هم دست ما را بسته است که باید در کشور برای آن تصمیم گیری شود.

این تولید کننده شوینده یادآور شد: زیرساختها ومشوق های دولتی و پرداخت یارانه نقدی در حمایت از تولید ضروری است.

کد خبر 4166632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha