۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:

ارزش تولیدات ایرانیان در دنیا کمتر از یک درصد است

ارزش تولیدات ایرانیان در دنیا کمتر از یک درصد است

زنجان-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: متاسفانه ارزش تولیدات ایرانیان در دنیا کمتر از یک درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام طهماسبی ظهر شنبه در مراسم بزرگداشت روز حسابدار که به میزبانی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان زنجان برگزار شد، با بیان اینکه متاسفانه ارزش تولید شده ایرانیان در دنیا کمتر از یک درصد است، افزود: این در حالی است که ایران یک درصد جمعیت دنیا را در اختیار دارد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین سئوالی که امروز مطرح است، این است که اداره کشور به چه نحوی بوده که امروز به این میزان از ناکارآمدی رسیده‌ایم، تصریح کرد: راه‌حلی که امروز می‌توان برای از بین بردن این ناکارآمدی اتخاذ کرد، جایگزین کردن نظام بودجه‌ریزی عملیاتی با سنتی است که این روش به ما کمک می‌کند از اتلاف منابع جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان  با یادآوری اینکه برای تحقق جایگزینی نظام بودجه‌ریزی عملیاتی با سنتی، نیازمند برخی تغییرات اساسی هستیم تا در این زمینه به موفقیتی که مدنظر داریم دست یابیم، ادامه داد: تا زمانی که بدبینی به اقتصاد توسط دولتی‌ها و بخش خصوصی کنار گذاشته نشده و در حوزه کسب و کار نیز بر اساس منطقه اقتصادی عمل نکنیم، رسیدن به این مهم ممکن نخواهد بود.

طهماسبی با اشاره به اینکه علاوه بر این تغییرات، نیازمند تغییرات دیگری چون تغییر باورها، بهره‌گیری از مدیریت علمی، تغییر در نظام مدیریت و ... نیز هستیم، اظهار کرد: بدون شک، استفاده از نظام بودجه‌ریزی عملیاتی و جایگزین کردن آن با نظام بودجه‌ریزی سنتی، گام بلندی در راستای کاهش اتلاف منابع موجود در کشور خواهد بود.

وی ضمن تبریک روز حسابدار، از حسابداران به‌عنوان تلاشگرانی که با همت خود باعث می‌شوند سیستم مالی با مشکل مواجه نشود یاد کرد و افزود: متاسفانه از منابعی که در اختیار داریم تا به امروز استفاده درستی به عمل نیاورده‌ایم و این بدان معنی است که وضعیت امروز جامعه ایران با این اصل که هیچ جامعه‌ای قادر به مصرف بیش از آنچه که تولید می‌کند نیست، سازگاری ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه آنچه در سیستم بودجه‌ریزی عملیاتی مهم و ضروری است، تخصیص بودجه بر اساس اهداف دستگاه‌ها است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نتیجه نظام بودجه‌ریزی عملیاتی، اهتمام به اثربخشی اقتصادی در راستای تأثیر مثبت تخصیص منابع است و دستگاه‌هایی که از نهادهای کمتری استفاده می‌کنند، اثربخشی بیشتری خواهند داشت.

کد خبر 4166931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha