۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۶

امام جمعه ایلام:

نماز حلقه متصل کننده انسان به ملکوت است

نماز حلقه متصل کننده انسان به ملکوت است

ایلام-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: فریضه نماز از چنان ارزش و جایگاهی در نگاه انبیای الهی برخوردار است که متصل کننده بندگان به ملکوت و بالاترین درجات قرب الهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدنقی لطفی روز دوشنبه در اجلاس استانی نماز اظهار داشت: اهمیت این فریضه مورد تاکید ائمه اطهار(ع) و پیامیر عظیم الشان اسلام (ص) به حدی است که هیچ اعمالی را به اندازه آن در نزد خداوند تبارک و تعالی دارای ارزش نیست.

وی افزود: نماز و برپایی آن بویژه به شکل جماعت همواره مورد سفارس ائمه معصومین بوده و باید تلاش کنیم فرهنگ برپایی نماز به شکل جماعت را در جماعت گسترش دهیم.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: جایگاه نماز در جلوگیری از به انحراف کشیده شدن انسان ها و بویژه جوانان بر هیچ کس پوشیده نیست ، تجربه نشان داده مانوس بودن به ارزش های الهی و معنوی در باز داشتن انسان ها از ارتکاب گناه و معصیب بسیاز تاثیرگزار است.

آیت الله لطفی با اشاره به هجمه فرهنگی استکبار جهانی برای دور کردن نسل جدید انقلاب از روحیات ارزشی و انقلابی بر هوشیاری مسئولان و برنامه ریزان برای مقابله با این تهدیدات تاکید کرد.

وی اضافه کرد: هرچند شاهدیم با وجود این تلاش ها رویش های انقلاب روز به روز در حال افزایش است که نمونه بارز آنرا در حضور جوانان مخلص و عاشق خاندان عصمت و طهارت (ع) در دفاع از حرم اهل البیت در عراق و سوریه شاهد هستیم.

کد خبر 4168728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha