۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۰۱

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی:

۴۰ اکیپ پشتیبانی پلیس راه مرکزی زمستان امسال در محورها حضور دارند

۴۰ اکیپ پشتیبانی پلیس راه مرکزی زمستان امسال در محورها حضور دارند

اراک- رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: به منظور اجرای مطلوب طرح انتظامی-ترافیکی زمستانی امسال، ۴۰ اکیپ پشتیبانی در محورهای استان مرکزی مستقر شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج کهریزی پیش از ظهر دوشنبه در رزمایش طرح انتظامی - ترافیکی زمستانی استان مرکزی در اراک ضمن اشاره به اقدامات پلیس راه در طرح زمستانه اظهار داشت: در اجرای طرح زمستانی در نظر داریم دو تیم ثابت را در مناطق برف خیز استان اعم از محور ازنا گردنه قاقان و محور بروجرد گردنه زالیان استقرار دهیم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: پیش از اجرای طرح زمستانه، مدیران فنی شرکت های باربری و مسافربری آموزش های لازم را فرا گرفته اند و پس از هماهنگی های انجام شده با مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای، تمامی راهدارخانه های سطح استان مرکزی مورد بازدید قرار گرفتند که خوشبختانه اکثریت این مراکز دارای تجهیزات لازم هستند.

وی خاطرنشان کرد: اولویت پلیس در روند اجرای طرح زمستانی کنترل تجهیزات ایمنی و فنی اعم از زنجیر چرخ، سیستم گرمایشی، برف پاک کن، کنترل ناوگان مسافربری و برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: آزادراه ساوه به همدان، ساوه به تهران، محور قدیم ساوه به همدان، کنار گذر شمالی اراک و محورهای ازنا و زالیان از جمله پرمخاطره و پرحادثه ترین محورهای استان مرکزی شناخته شده اند و بیشترین عامل تصادفات جاده ای در استان نیز، عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی برآورد شده است.

کهریزی عنوان کرد: همچنین ٤٨ درصد از تصادفات ثبت شده در محورهای استان از نوع واژگونی و ٤٤ درصد از کشته شدگان حوادث نیز سرنشینان خودروها بوده اند که به سبب نبستن کمربند ایمنی به دام مرگ گرفتار شدند.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: براساس آمار ثبت شده در هشت ماهه نخست امسال، میزان تصادفات منجر به فوت برون شهری در استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چهار درصدی داشته است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: مسافران می توانند در فصل سرد سال، پیش از سفر با شماره تلفن های ١٤١، ١١٠ و مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا به شماره ٠٢١٨٨٢٥٥٥٥٥ تماس بگیرند و از وضعیت راه ها اطلاعات لازم را کسب کنند.

کد خبر 4169123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha