۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۱۲

رییس شورای اسلامی شهر گلستان:

۷۰ درصد از بافت های مسکونی شهر گلستان فرسوده است

 ۷۰ درصد از بافت های مسکونی شهر گلستان فرسوده است

بهارستان- رییس شورای اسلامی شهر گلستان گفت: ۷۰ درصد از بافت های مسکونی شهر گلستان فرسوده است.

عباس جهان تاب در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اینکه شورای شهر برای تجمیع و نوسازی بافت های فرسوده شهر گلستان شرایط تشویقی خوبی در نظر گرفته است اظهار داشت: با توجه به اینکه نوسازی و مقاوم سازی ساختمان های فرسوده از اهمیت ویژه ای برخوردار است،شورای اسلامی شهر گلستان در نظر دارد همکاری های مطالعاتی را با  نهادهای اجرایی و تصمیم‌گیر همچون شهرداری گلستان جهت  انجام مطالعات خطرپذیری بافت فرسوده به انجام برساند.

جهان تاب افزود: آنچه تاکنون در زمینه مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله انجام شده، بیشتر درباره ساختمان‌های جدید بوده است و تلاش شده ضوابط و مقرراتی برای ساختمان‌سازی تصویب و اعمال شود و از بافت فرسوده غفلت شده است.

رییس شورای اسلامی شهر گلستان با بیان اینکه عوامل مختلفی باعث ایجاد بافت فرسوده شده است، تاکید کرد: تمام شرایط برای شهروندانی که قصد احیا بافت فرسوده منازل خود را دارند فراهم شده، همچنین سازمان نوسازی و به سازی شهرداری گلستان تخفیفات تشویقی خوبی را برای احیاء بافت فرسوده پیش بینی کرده است.

وی با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت شهری ایران در حاشیه شهرها و در بافت فرسوده ساکن هستند، معتقد است در حال حاضر بهترین راه برای جلوگیری از وقوع خطرات احتمالی، نوسازی بافت‌های فرسوده است و محاسبات تشویقی مدیریت شهری به صورت شفاف انجام و در اختیار شهروندان گلستان قرار می گیرد.

کد خبر 4170103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha