۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۴۷

معاون وزیر علوم:

۱۰۲۰ خوابگاه دانشجویی در سطح کشور وجود دارد

۱۰۲۰ خوابگاه دانشجویی در سطح کشور وجود دارد

شهرکرد- معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یک هزار و ۲۰ خوابگاه دانشجویی فعال در سطح کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر مجتبی صدیقی ظهر سه شنبه در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: سه تشکل‌ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و شورای صنفی در حوزه فعالیت های دانشجویان وجود دارد که برای جذب و حضور دانشجویان در بخش سیاسی باید هزینه‌های قابل توجهی صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: با وجود اقداماتی که در دولت تدبیر و امید صورت گرفت اما باید به منظور فعالیت دانشجویان در فضای سیاسی برنامه ها و رایزنی های لازم و مطلوب انجام شود تا شاهد حضور آنها در فعالیت‌های سیاسی باشیم.

فعالیت های گروهی دانشجویی در دانشگاه ها باید افزایش یابد

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: باید ارتباطات و فعالیت های دسته جمعی را در بین دانشجویان گسترش داد و همچنین فعالیت ها و برنامه های فکری در تشکل‌های دانشجویی را پررنگ تر از پیش کرد.

صدیقی تاکید کرد: امروزه از فضای مجازی باید استفاده های مطلوب کرد و همچنین می‌تواند در راستای پیشبرد اهداف مورد نظر نقش بسزایی داشته باشد و همین طور نباید فضای مجازی به عنوان یک آفت بر فکر کردن تأثیر داشته باشد.

ظرفیت ۲۶۰ هزار نفری خوابگاه های دانشجویی کشور

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۲۰ خوابگاه در کشور فعال وجود دارد، عنوان کرد: در سطح کشور ۲۶۰ هزار نفر در خوابگاه های مجردی ظرفیت داریم که طی رایزنی های انجام شده باید این رقم به ۷۰۰ هزار نفر برسد.

 معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: در کشور ۲۰۰ خوابگاه با مشارکت بخش غیردولتی در حال احداث است که در این زمینه بخش خصوصی نقش مهمی را در تحقق قسمتی از اهداف دانشگاه ها ایفا می‌کند.

صدیقی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری حدود یک هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به دانشجویان اعطا شد و انتظار می‌رود تا پایان سال این رقم رشد قابل توجهی داشته باشد.

کد خبر 4170464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha