۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۰

رئیس سازمان امور دانشجویان:

نحوه پرداخت تسهیلات به دانشگاه ها برای خوابگاه سازی

نحوه پرداخت تسهیلات به دانشگاه ها برای خوابگاه سازی

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در لایحه بودجه سال ۹۷ امکانی فراهم شده که صندوق رفاه بتواند سود تسهیلات مربوط به خوابگاه سازی را به دانشگاه ها پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی صدیقی صبح امروز در مراسم افتتاحیه چهار طرح خدمات دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در سال ۱۳۱۳ دانشگاه تهران تاسیس شد و تا سال ۱۳۵۳ یعنی طی چهل سال تنها ۲۷ دانشگاه در کشور تاسیس شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: اما از سال ۱۳۵۳ تا سال ۱۳۸۴ طی ۳۰ سال ۳۸ دانشگاه دیگر نیز در کشور تاسیس و راه اندازی شد.

وی افزود: در سال ۸۴ حدود ۶۵ دانشگاه داشتیم که طی هشت سال ۵۰ دانشگاه جدید به دانشگاه های کشور اضافه شد و جمعیت ۲ میلیون و ۳۸۹ نفری دانشجویی کشور به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: در سال ۸۴، ۹۱۸ واحد آموزشی در کشور وجود داشت که این رقم در سال ۹۲ به ۲ هزار و ۸۰۰ واحد دانشگاهی رسید.

صدیقی اظهار داشت: افزایش کمی دانشگاه های کشور طی سال های گذشته موجب شد تا امکانات لازم به دانشگاه های کشور افزوده نشود، چرا که وقتی تعداد واحدهای آموزشی در کشور افزایش می یابد، از سهم واحدها کم شده و به دیگر دانشگاه ها افزوده می شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم توسعه ساخت خوابگاه از منابع دولتی نیز متوقف شد و بر این اساس با مشکل جدی در حوزه خدمات دانشجویی مواجه شدیم.

وی گفت: طی چهار سال گذشته با توقف رویه توسعه کمی در آموزش عالی کشور، فضایی فراهم شد تا بتوانیم در حوزه خدمات دانشجویی فعالیت کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه اکنون نیز در حوزه خدمات دانشجویی با شرایط مطلوب فاصله داریم، گفت: اما طی سال های گذشته در این زمینه به دستاوردهای خوبی رسیده ایم.

صدیقی خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه سال ۹۷ آمده است که دانشگاه ها و بخش خصوصی برای ایجاد خوابگاه های دانشجویی  و متاهلین می توانند از تسهیلات بانک ها استفاده کنند که صندوق رفاه سود مربوط به تسهیلات بانک ها را پرداخت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: سرانه ورزشی در کل دانشگاه های کشور باید به یک و نیم متر مربع به ازای هر دانشجو برسد که اکنون در دانشگاه های شهر تهران با کمبود فضای فیزیکی ورزشی مواجه هستیم اما این مشکل در دانشگاه های دیگر استان ها کمتر دیده می شود.

 رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: ورزش همگانی در دانشگاه های کشور با اقبال خوبی مواجه شده به طوری که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حدود ۳۰ درصد دانشجویان به انجام ورزش های همگانی اقبال دارند.

وی عنوان کرد: با شورای گسترش آموزش عالی صحبت کردیم که تنها در صورت ضرورت مجوز برای ظرفیت های جدید آموزشی در دانشگاه ها ارائه کنند، چرا که بتوانیم خدمات مطلوب تری را به دانشجویان ارائه کنیم.

صدیقی با اشاره به راه اندازی رستوران های مکمل در دانشگاه ها گفت: استقبال خوبی ازاین رستوران ها شده و در برخی از دانشگاه ها ۳۵ درصد دانشجویان از خدمات این رستوران ها استفاده می کنند.

کد خبر 4170924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha