۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۶

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل:

تربیت کودک با کتاب در خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شود

تربیت کودک با کتاب در خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شود

اردبیل – مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: ضروری است تربیت کودک با بهره‌گیری از کتاب در خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هاجر جمادیه بعدازظهر شنبه در حاشیه برنامه دو پنجره با رویکرد ادبیات کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر، کتاب را یکی از ابزارهای برجسته تربیتی کودکان و نوجوانان دانست.

وی افزود: از جمله اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فرهنگ‌سازی اهمیت کتاب است و ضروری است در خانواده‌ها نیز اهمیت این ابزار فرهنگی تربیتی نهادینه شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان افزود: کتاب می‌تواند با زبان غیر مستقیم و جذاب آموزه‌های مختلف را به کودک انتقال دهد.

جمادیه تأکید کرد: به صورت معمول آموزش مستقیم خروجی محسوس نداشته اما در مقابل با کمک کتاب می‌توان آموزه‌های مختلفی را به کودک انتقال داد.

وی همچنین به ضرورت حمایت از نویسندگان کوچک نیز اشاره و تصریح کرد: کانون پرورش فکری زمینه تربیت خلاقانه نویسندگان کوچک را با برگزاری کارگاه‌های داستان خوانی، داستان‌نویسی و نقد داستان فراهم کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به وجود استعدادهای قابل توجه نویسندگی در بین کودکان اردبیلی افزود: حمایت از این استعدادها وظیفه تمامی نهادهای فرهنگی است.

کد خبر 4173611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha