۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۰۲

رئیس پلیس راه یزد:

رانندگان تجهیزات زمستانی داشته باشند/حضور پلیس درگردنه‌های برفگیر

رانندگان تجهیزات زمستانی داشته باشند/حضور پلیس درگردنه‌های برفگیر

یزد- رئیس پلیس راه یزد با اشاره به اجرای طرح زمستانه پلیس در جاده ها و شروع بارش نزولات آسمانی گفت: رانندگان برای تردد در جاده‌ها و گردنه‌ها تجهیزات زمستانی داشته باشند.

سرهنگ احمد مظفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شروع فصل بارشی در استان و آغاز به کار رزمایش طرح زمستانه پلیس راهور ناجا اظهار داشت: استان یزد به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی، تردد حجم انبوهی از وسایل نقلیه در جاده های را دارد که اجرای طرح زمستانه راهور ناجا می ‌تواند در پیشگیری و کاهش تلفات جاده‌ ای استان تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در طرح زمستانه سال گذشته با همکاری و مساعدت همه دستگاه‌ ها شاهد کاهش چشمگیر در تلفات جاده‌ ای و حوادث رانندگی بودیم، ادامه داد: در همین راستا امسال نیز پلیس راه استان در کنار سایر دستگاه‌ های امدادی و خدماتی با نیروهای عملیاتی، محورها و گردنه های برف‌گیر استان را تحت پوشش قرار می ‌دهد.

رئیس پلیس راه استان یزد با تاکید بر اینکه پلیس در تمامی محورهای مواصلاتی استان حضور دارد، اضافه کرد: ایمن سازی محورها باعث کاهش تصادفات جاده ای خواهد شد لذا لازم است رانندگان نیز برای سلامتی و حفظ جان خود و دیگر هموطنان هم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در سطح جاده ها را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه بارش برف و باران به ویژه در جاده های کوهستانی استان سبب لغزندگی می شود، عنوان کرد: از رانندگانی که قصد تردد در جاده های استان و دیگر محورهای ارتباطی را دارند، انتظار می رود قبل از سفر حتما خودروهای خود را بررسی کرده و تجهیزات مورد نیاز را همراه خود داشته باشند.

مظفری اظهار داشت: رانندگان به منظور جلوگیری از هر گونه حادثه احتمالی سرعت مطمئنه را رعایت کنند و از صحبت با تلفن همراه در زمان رانندگی بپرهیزند و با رعایت فاصله طولی، از بروز حوادث احتمالی پیشگیری کنند.

وی مهمترین عامل حادثه‌ ساز را عجله و شتاب دانست و گفت: به واسطه عجله و شتاب، رانندگان سبقت غیرمجاز می گیرند و از جاده منحرف شده که منجر به تصادفات فوتی و جرحی نیز می ‌شود.

رئیس پلیس راه استان ادامه داد: با توجه به فصل سرما و بارش باران و برف به ویژه در مناطق کوهستانی، همراه داشتن زنجیر چرخ در راه های این استان الزامی است.

کد خبر 4176504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha