۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان:

طرح «پائیزه کتاب» تلنگری به جامعه برای توجه بیشتر به کتاب است

طرح «پائیزه کتاب» تلنگری به جامعه برای توجه بیشتر به کتاب است

بندرعباس - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: طرح «پائیزه کتاب» تلنگر بزرگی برای جامعه بود تا بیش از پیش به کتاب و اهمیت مطالعه توجه کنند.

علیرضا درویش نژاد در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان داشت: یکی از مشکلات حوزه فرهنگ، پائین بودن سرانه مطالعه است که برای حل این معضل باید تسهیلاتی ارائه شود . همچنین باید تبلیغات عمومی برای جذب بیشتر مردم به سمت کتاب و مطالعه صورت بگیرد.

وی ادامه داد: طرح «پائیزه کتاب» یکی از این تسهیلات است که باعث ایجاد تلنگر در جامعه به منظور توجه به کتاب و مطالعه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با بیان این که اگر در شرایط فعلی حتی فقط ۵ درصد سرانه مطالعه افزایش یابد گام بزرگی برداشته شده است، عنوان کرد: طرح «پائیزه کتاب» به رونق کتابفروشی ها کمک می کند. رونق کتابفروشی ها به معنای افزایش میزان خرید کتاب و سرانه مطالعه است. وقتی این مهم محقق شود بدون تردید از ناهنجاری های اجتماعی و بداخلاقی ها کاسته می شود و جامعه با نشاط می شود.

درویش نژاد با بیان این که «پائیزه کتاب» مانع بزرگی برای تغییر کاربری کتابفروشان است،  افزود: اجرای طرح های این چنینی کمک جدی می کنند تا فضایی مناسب با شرایط فرهنگ عمومی جامعه ایجاد شود.

وی  بر استمرار اجرای طرح های فصلی موسسه خانه کتاب در طول سال های آینده نیز تأکید کرد و گفت: پیشنهاد می کنم مدت زمان اجرای هر کدام از طرح های فصلی این موسسه در استان ها به ویژه در شهرستان های محروم افزایش یاید تا علاقه مندان به کتاب بتوانند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

درویش نژاد عنوان کرد: مدت زمان اجرای طرح پائیزه کتاب در مراکز استان های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، کردستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، لرستان و سمنان تا دوم دی ماه تمدید شد.

وی ادامه داد: در طرح «پاییزه کتاب» علاقه مندان می‌توانند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، کتاب‌های عمومی را با ۲۰ درصد تخفیف و کتاب‌های کودک و نوجوان را با ۲۵ درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کند.

کد خبر 4176699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha