۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۲۰

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

دغدغه دینی دانشجویان نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه است

دغدغه دینی دانشجویان نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه است

مشهد- نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز احساس درد و دغدغه‌ای که اساتید جوان دانشگاه از دین دارند نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی بعدازظهر چهارشنبه در مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد اظهارکرد: تخریب تمدن اسلامی وسکولار سازی علم باعث شد تا امام خمینی(ره) موضوع وحدت حوزه و دانشگاه را مطرح کنند.

وی افزود: ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه یک توصیه از سوی امام راحل نیست بلکه خطی گفتمانی و راهبردی در حفظ اصول انقلاب اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: غربی ها پیش از انقلاب و خصوصا در دوره قاجار علت موفقیت های خود را کنار گذاشتن کلیسا معرفی و تلاش کردند تا ما نیز مساجد را کنار بگذاریم .

امام جمعه مشهد تصریح کرد: این اقدام توسط رضا شاه نیز دنبال شد و تلاش کرد مقابل ورود هرگونه مظاهر دینی در دانشگاه را بگیرد.

وی بیان کرد: همه این موضوعات باعث شد تا امام راحل به وحدت حوزه و دانشگاه توجه کنند و باید گفت امروز احساس درد و دغدغه‌ای که اساتید جوان دانشگاه از دین دارند، نتیجه همین وحدت حوزه و دانشگاه است.

علم الهدی اظهارکرد: امروز فرهنگ حوزوی به شکل مناسبی در دانشگاه وارد شده و در مقابل نیز فرهنگ دانشگاه در حوزه‌ها نفوذ پیدا کرده است. از سوی دیگر در دانشگاه ها به موضوعات دینی توجه می شود و حوزه نیز از علوم روز از جمله نرم افزارها بهره می گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: خوشبختانه رشد خوبی در عرصه وحدت حوزه و دانشگاه داشتیم اما ایده‌آل نیست و  همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، رشد حوزه و دانشگاه باید آرمانی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یکی از آثار وحدت حوزه و دانشگاه برگزاری اعتکاف های دانشجویی است که باید پرسید آیا ۲۰ سال پیش نیز این تعداد دانشجو معتکف می شدند یا خیر؟

وی تاکید کرد: حوزه علمی و حوزه دینی از هم جدا نیستند و اگر آنها را از هم جدا بدانیم نتیجه‌اش همان سکولاریسم است.

کد خبر 4178294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha