۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۵

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

آموزه‌های قرآنی در قالب ادبیات و داستان نسل به نسل منتقل شود

آموزه‌های قرآنی در قالب ادبیات و داستان نسل به نسل منتقل شود

یزد ـ معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اهمیت و اثرگذاری قصه‌گویی گفت: آموزه‌های قرآنی در قالب ادبیات و داستان باید نسل به نسل منتقل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قمرزاده پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۴ کشور که به میزبانی یزد برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه و اهمیت قصه باید به عنوان ابزار تربیتی حفظ شود بر این اساس جشنواره‌های قصه‌گویی در کشور راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ قصه‌گویی و ارزش‌ نهادن به قصه‌گویان برگزار شده و امیدواریم در کنار ترویج فرهنگ قصه‌گویی، بتوانیم شاهد ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز باشیم.

قمرزاده با تاکید بر اینکه سطح مطالعه باید ارتقا یابد، افزود: می‌توان با استفاده از ابزار قصه‌گویی، کودکان و نوجوانان را از سنین کودکی به کتابخوانی علاقمند کرد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۷۳۷ قصه‌گو که ۳ هزار و ۱۷۴ نفر از آنها نوجوانان و ۴۷۳ نفر از آنها پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در مراحل مختلف جشنواره به اجرای قصه پرداختند، عنوان کرد: حضور پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در راستای تنوع بخشیدن به محورهای قصه‌گویی طراحی شده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در تلاشیم قصه‌های قرآنی و قصه‌هایی با زبان مادری و بومی در این جشنواره‌ها ترویج شود، افزود: معتقدیم ارزش‌ها و آموزه‌های قرآنی باید در قالب ادبیات و قصه از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.

قمرزاده یادآور شد: استان‌ها ظرفیت‌های بسیار خوبی در قصه‌گویی دارند و تجربه‌هایی که در این جشنواره‌ها به دست آمده، می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ قصه‌گویی به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش مهر، بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۴ کشور با حضور قصه‌گویان استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، کرمان و یزد به مدت سه روز در یزد برگزار شد.

کد خبر 4178872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha