۱ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۱۲

بحران قدرت در شمال افغانستان «پنس» را به کابل کشاند

بحران قدرت در شمال افغانستان «پنس» را به کابل کشاند

معاون اول رئیس جمهوری آمریکا در حالی با رئیس جمهوری افغانستان در کابل دیدار کرد که گفته می شود دلیل سفر غیر منتظره وی به این کشور بحران قدرت در شمال افغانستان است.

به گرازش خبرگزاری مهر به نقل از  افق، «مایک پنس» معاون اول رئیس جمهوری آمریکا که شب گذشته در سفری غیر منتظره به کابل سفر کرده بود با «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان دیدار کرد.

برگزاری انتخابات در موعد مقرر و مبارزه با تروریسم از مباحث عمده دو طرف در این دیدار بوده است. در این دیدار رهبران دولت وحدت ملی افغانستان از همکاری های آمریکا با افغانستان قدردانی کردند.

غنی در این دیدار گفت که روابط بین افغانستان و ایالات متحده آمریکا بر مبنای منافع مشترک و استراتژیک دو کشور شکل گرفته و بیش از پیش، تقویت خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهوری آمریکا، ضمن اینکه از همکاری کشورش به افغانستان در عرصه های رشد اقتصادی و همچنین تامین صلح و امنیت اطمینان داد، گفت: محور اصلی استراتژی ایالات متحده آمریکا در قبال افغانستان و آسیای جنوبی، صلح، ثبات و رفاه افغانستان است.

پنس در حالی به افغانستان سفر کرده است که بحران قدرت در شمال این کشور  وارد مرحله حساسی شده است؛ برکناری «عطا محمد نور» والی ولایت بلخ و رئیس حزب جمعیت اسلامی این روزها بحران تازه  دولت وحدت ملی افغانستان تلقی می‌شود.

به باور کارشناسان، سفر  پنس به کابل با شرایطی که دولت این کشور با بحران برکناری عطا محمد نور دست به گریبان است ارتباط دارد و این سفر می‌تواند از حجم نگرانی های دولت وحدت ملی افغانستان بکاهد.

«حزب جمعیت» افغانستان نیز تهدید کرده است که در صورت عدم لغو تصمیم دولت این کشور مبنی به برکناری نور از بلخ از گزینه های غیر مدنی نیز استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است که دولت وحدت ملی افغانستان با میانجیگری «جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا به وجود آمد و حمایت های همه جانبه آمریکا از این دولت وحدت ملی ادامه دارد.

کد خبر 4179328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha