۲ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۱۱

صبح امروز؛

کارگاه همایش مدیریت مصرف انرژی در دشتی برگزار شد

کارگاه همایش مدیریت مصرف انرژی در دشتی برگزار شد

دشتی- مدیر برق شهرستان دشتی گفت: کارگاه همایش مدیریت مصرف انرژی درمدرسه المهدی شهر خورموج برگزار شد.

جعفر میگلی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:  مدرس این کارگاه مهندس صادقی از سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری برق ایران بوده که به دعوت شرکت توزیع نیروی برق استان در شهرستان حضور یافت. 

وی بر اهمیت اصلاح مدیریت مصرف تاکید کرد و افزود: مدیریت مصرف روشها راهکارهایست که به منظور بهینه سازی مصرف انرژی صورت گرفته است و به دلیل وسعت کاربرد انرژی الکتریکی در زندگی بشر که ناشی از مزایای متعدد آن می باشد، قسمت عمده مدیریت مصرف، مرتبط با مدیریت مصرف انرژی الکتریکی بوده است. 

وی تصریح کرد: مدیریت مصرف شامل برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر آن قسمت از فعالیت های مرتبط با برق است که بر مصرف برق تاثیر می گذارد و سبب ایجاد تغییرات مطلوب در شکل بار، الگوی زمانی مصرف و میزان مصرف انرژی می‌شود.

میگلی نژاد خاطر نشان کرد: در خصوص اهمیت مدیریت مصرف در طول دهه گذشته، افزایش پیوسته در هزینه تولید برق، افزایش قیمت سوخت، رشد نامطمئن بار، محدودیت های مرتبط با محیط زیست و تعیین محل نیروگاه و نیاز به رشد معقول و کنترل شده برق، تعریف اهداف صنعت برق را دگرگون ساخته است. 

وی گفت: مدیریت مصرف برق در مقابل مدیریت تولید برق طی دهه گذشته به صورت یک موضوع اساسی و جدی در آمده است و برنامه ریزی صنعت برق از شکل یک مساله کوتاه مدت برای کاهش پیک بار به صورت یک نگرش بلند مدت در جهت تخصیص منابع با در نظر گیری منافع بسیار برای صنعت برق، مشترکین و کلیت جامعه در آمده است.

میگلی ادامه داد: در ادامه کارگاه گروه نمایش مدرسه نمایشی از آموزش مفهومی ترویج مصرف صحیح ارائه نموده که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.
 

کد خبر 4179896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha