۲ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۲۷

از سوی دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن صورت گرفت:

فرخوان از همه دستگاه ها برای ایفای نقش در تحقق اهداف طرح ملی حفظ

فرخوان از همه دستگاه ها برای ایفای نقش در تحقق اهداف طرح ملی حفظ

محمد انجم شعاع، ضمن اعلام ابلاغ مصوبه تقسیم مسئولیت پیگیری راهبردهای از همه مؤسسات و دستگاه ها و نهادها برای ایفای نقش و سهم در تحقق اهداف و راهبردهای طرح ملی حفظ قرآن دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، محمد انجم ­شعاع دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ ، ضمن اعلام ابلاغ مصوبه تقسیم مسئولیت پیگیری راهبردهای طرح گفت در جلسه سوم ستاد این تقسیم کار صورت گرفت و دستگاه­ های رده اول مسئول در ستاد مشخص شدند و این دستگاه ­ها بایستی اقداماتی را که قبلاً ذیل هر راهبرد تنظیم شده را به­ روزرسانی و به جلسه دو هفته بعد ستاد ارائه کنند. وی افزود این به آن معنا نیست که هر دستگاه متولی به تنهایی تدابیر را ذیل راهبرد دنبال می­ کند بلکه بیشتر اقدامات ، که در جلسه گذشته مرور شدند، با کمک سایر نهادها به­ ویژه­ نهادهای مردمی بایستی عملیاتی شود و صرفاً این تقسیم مسئولیت راهبردها به نوعی توزیع اختیارات ستاد و از سوی دیگر توزیع پاسخگویی بین نهادهاست تا دبیرخانه ستاد می­ تواند بر نقش اصلی خود که برنامه­ ریزی، هماهنگی و تسهیل و نیز نظارت کلان است متمرکز شود.

معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورا با تأکید بر این نکته که قطعاً جامعه هدف ستادی و صفی سند مردم هستند ادامه داد وعظ و توصیه خداوند و قرآن به پاخاستن جمعی و فردی است که در مورد تحقق سند همه بایستی نیز این سفارش مصداق آیه «قل انما اعظکم بواحدة ان تقوموا لله مثنی و فرادی» قرار خواهد گرفت. وی تصریح کرد بر این اساس از همه بخش ­های مردمی و دولتی و عمومی کشور می­ خواهیم که برای پذیرش سهم و نقش خود در حفظ به پا خیزند و جایگاه خود را ذیل هر راهبرد به دستگاه متولی یا دبیرخانه ستاد اعلام کنند تا جایابی مناسب برای ایشان صورت گیرد.

انجم ­شعاع با اشاره به یکی از اصول و رویکردهای اساسی مصرح سند اظهار داشت برنامه ­ریزی فعلی ستاد برای یک برنامه کوتاه ­مدت و حداکثر میان مدت صورت می­ گیرد و برای برنامه­ ریزی بلند مدت پیش ­نیازهای اساسی بایستی تأمین شود. وی در تبیین این معنا ابراز داشت نیل به ۱۰ میلیون حافظ قرآن، بدون ایجاد تحول اساسی در سبک زندگی فردی و اجتماعی و رویکردهای مدیریتی ممکن نیست. ابعاد این تحول در نوع نگاه به قرآن، چگونگی نقش ­آفرینی اجتماعی و مرجعیت قرآن در زندگی از اهمیت بیشتری برخوردار است. وی افزود این ستاد وظیفه تغییر سبک زندگی را مستقیماً بر عهده ندارد و در صورتی که مراجعی که در حال حاضر مشغول طراحی سبک زندگی ایرانی ­اسلامی هستند و نیز شورای توسعه فرهنگ قرآنی زمینه­ های تغییر سبک زندگی را فراهم کنند می­ توان امید بیشتری برای تربیت ده میلیون حافظ کل قرآن داشت.

گفتنی است شماره تلفن ۶۶۹۷۶۵۵۷ برای ارسال ایده و نظر و نیز برنامه برای نقش ­آفرینی در سند اعلام شده است.

کد خبر 4180145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha