۳ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۳۱

وزیر بهداشت در مراسم تشییع پیکر استاد یلدا:

عصاره زندگی استاد یلدا عشق ورزی و محبت به دیگران بود

عصاره زندگی استاد یلدا عشق ورزی و محبت به دیگران بود

وزیر بهداشت با بیان اینکه دکتر یلدا یکی از برجسته ترین اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران است، گفت: دکتر یلدا معتقد بود، انسان در لباس مقدس پزشکی باید به مردم بی دریغ عشق بورزد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم تشییع پیکر زنده یاد، استاد فقید، دکتر علیرضا یلدا گفت: دکتر یلدا یکی از برجسته ترین اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران محسوب می شوند که قریب به ٦٠ سال در این دانشگاه به تعلیم دانشجویان پزشکی مشغول بود.

وزیر بهداشت افزود: دکتر یلدا از حیث شان و مرتبه علمی از شاخص ترین چهره های پزشکی محسوب می شود و تقریبا تمام جامعه پزشکی به نوعی ایشان را استاد خود می دانند.

هاشمی گفت: این استاد گرانقدر در شب یلدا به رحمت ایزدی پیوستند و در عین حال، حاصل و عصاره زندگی شان که آمیخته به تعالیم پربار دروس طب و اخلاق، عشق ورزی و محبت به دیگران بود را به جای گذاشت.

وی افزود: محبت بی دریغ به مردم، همواره مورد تاکید ایشان بود، چرا که معتقد بود، انسان در لباس مقدس پزشکی باید به مردم بی دریغ عشق بورزد، زیرا پزشکی تنها یک علم یا مهارت نیست، بلکه محبت به بیمار از وظایف پزشک است که این بهترین درسی بود که همواره به شاگردان شان تاکید می کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امیدواریم شاگردان خوبی باشیم و به مردم ایران خوب خدمت کنیم، خاطرنشان کرد: استاد یلدا تمام شدنی نیست، امثال دکتر یلدا در جامعه پزشکی بازهم داریم و باید هنرمند باشیم تا آنها را کشف کنیم و به وجودشان افتخار کنیم.

هاشمی گفت: استاد یلدا تمام زندگی خود را صرف آموختن و آموزش دادن کرد، به طوری که یک چهره بین المللی محسوب می شود و در زمینه بیماری های عفونی جزو پیشکسوتان این رشته است. پزشکان ایرانی در داخل کشور و خارج از مرزها که در رشته عفونی تحصیل کرده اند، شاگردان ایشان محسوب می شوند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: دکتر یلدا یک انسان کامل و نافع برای کشور و مردم است، این آرزوی هر انسانی است که مفید باشد و دکتر یلدا از این جنس بود.

هاشمی یادآور شد: در جامعه پزشکی یلداهای فراوانی وجود دارد که گمنام هستند و پیدا و پنهان به مردم خدمت می کنند که به تمام آنها افتخار می کنیم.

مرحوم دکتر علیرضا یلدا در سال ۱۳۰۹ شمسی در تهران به دنیا آمد. وی پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی در زادگاه خود تهران، وارد دانشگاه تهران شد و پس از اخذ مدرک پزشکی عمومی در سال ۱۳۳۶، دوره تحصیلی بیماری های عفونی را طی کرد. وی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران بود و در نخستین همایش چهره‌های ماندگار ۱۳۸۱ به عنوان چهره ماندگار در رشته پزشکی (بیماریهای عفونی) معرفی شد.

از سال ۸۸ هر ساله به افتخار پروفسور یلدا و همچنین کوشش های وی در زمینه‌های بیماری‌های عفونی جایزه‌ای به بهترین پزشکان این زمینه با نام جایزه پروفسور یلدا داده می‌شود. درمان بیماری های عفونی: در شش جلد کتاب در زمینه پزشکی و درمان بیماریهای عفونی از جمله تالیفات وی بود.

پروفسور علیرضا یلدا شامگاه ۳۰ آذرماه ۱۳۹۶ به دلیل عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

کد خبر 4181053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha