۵ دی ۱۳۹۶، ۸:۵۹

رئیس جانبازان هست، بسکتبال نه؛

وضعیت فدراسیون جانبازان و بسکتبال برای انتخابات کمیته ملی المپیک

وضعیت فدراسیون جانبازان و بسکتبال برای انتخابات کمیته ملی المپیک

رئیس فدراسیون جانبازان بدون برگزاری دوره جدید انتخابات این فدراسیون می تواند در مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کند اما بسکتبال نماینده ای در این مجمع نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، روند انتخابات فدراسیون های ورزشی که برگزاری متوالی آنها از اواخر آبان ماه در دستور کار وزارت ورزش قرار گرفت، همچنان در حال پیگیری است. طی هفته ها و روزهای گذشته انتخابات فدراسیون هایی مانند  نابینایان، کوهنوردی، نجات غریق، کبدی، ورزش های سه گانه، کشتی و تکواندو برگزار شد. 

این روند امروز با برگزاری انتخابات فدراسیون بوکس پیگیری می شود. برای روزهای آینده نیز برگزاری انتخابات فدراسیون های والیبال (۷ دی ماه)، شنا (۹ دی ماه) و چوگان (۱۰ دی ماه) در دستور کار وزارت ورزش قرار دارد.

با برگزاری انتخابات این فدراسیون ها، وضعیت مدیریت آنها برای حضور در انتخابات ۲۵ دی ماه کمیته ملی المپیک - به شرط قرار داشتن در جمع فدراسیون های المپیکی یا آسیایی - مشخص خواهد شد اما هستند فدراسیون هایی که عضو مجمع کمیته هستند اما هنوز وضعیت انتخابات آنها مشخص نشده است. 

فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان و بسکتبال جزو این دسته فدراسیون ها هستند. ثبت نام کاندیداهای این دو فدراسیون انجام شده اما هنوز زمان انتخابات شان اعلام نشده است. در همین رابطه خبرنگار مهر کسب اطلاع کردکه انتخابات هیچ یک از این دو فدراسیون پیش از انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار نمی شود. بدین ترتیب بسکتبال نماینده ای در مجمع کمیته ملی المپیک ندارد اما رئیس فدراسیون جانبازان مشکلی برای حضور در این انتخابات نخواهد داشت. 

دوره ریاست محمود خسروی وفا در فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان ۲۵ دی ماه برگزار می شود به همین دلیل وی حتی اگر انتخابات این فدراسیون تا آن زمان برگزار نشود، مشکلی برای شرکت در انتخابات کمیته ندارد. ۹ کاندیدا برای ریاست فدراسیون جانبازان نام نویسی کرده اند. بررسی صلاحیت این کاندیداها در جریان است اما هنوز زمان انتخابات مشخص نشده است. 

فدراسیون بسکتبال هم در حال حاضر با سرپرستی نصرالله پریچهره مدیریت می شود. ۲۴ کاندیدا برای ریاست این فدراسیون ثبت نام کرده اند که از البته دو نفر تاکنون انصراف خود را اعلام کرده اند. پرونده این کاندیداها چهارشنبه هفته گذشته وارد مرحله بررسی صلاحیت شد.

تیروکمان هم دیگر فدراسیونی است که با توجه به پایان دوره ریاست محمدعلی شجاعی باید انتخابات آن برگزار شود. البته در این رابطه محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش در حاشیه انتخابات فدراسیون تکواندو اعلام کرد که بعد از انتخابات کمیته ملی المپیک، برای این فدراسیون سرپرست تعیین می شود و ثبت نام از کاندیداها انجام خواهد شد. بدین ترتیب شجاعی به عنوان نماینده تیروکمان در انتخابات ۲۵ دی ماه شرکت می کند. 

کونگ فو هم دیگر فدراسیونی است که باید انتخابات آن بعد از ثبت نام از کاندیداها برگزار شود. البته این فدراسیون، آسیایی یا المپیکی نیست و به همین دلیل برنامه انتخاباتی اش تاثیری در انتخابات کمیته ملی المپیک ندارد. 

کد خبر 4182945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha