۶ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۵۵

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق قزوین:

۳۰۰۰ کنتور هوشمند در استان قزوین نصب شده است

۳۰۰۰ کنتور هوشمند در استان قزوین نصب شده است

قزوین- معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت:با اجرای طرح «فهام»تاکنون ۳۰۰۰ کنتور هوشمند برای مشترکین سنگین در استان نصب شده است.

سید محمد قافله باشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در راستای اهداف صنعت برق و ایجاد شبکه هوشمند انرژی، بعنوان اولین گام، طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه ‌گیری و مدیریت انرژی که به اختصار فهام نامیده می‌شود بعنوان سیستم اندازه‌گیری هوشمند انرژی در کشور عملیاتی شده است.

وی افزود:درچارچوب این طرح برای یک میلیون مشترک برق در ۶ استان ایران کنتور هوشمند نصب می‌شود که برای اجرای آن به ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

قافله باشی تصریح کرد: استان قزوین هم به عنوان پایلوت تعیین شده و قرار است این طرح در آن اجرا شود.

معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یاداورشد: تا پایان سال جاری ۵۰۰۰ کنتور فهام برای مشترکین در استان قزوین نصب خواهد شد.

قافله باشی اضافه کرد: با اجرای طرح قرائت از راه دور مشترکین دیماندی در بخش لوازم اندازه گیری و مدیریت مصرف و فروش انرژی در وقت و هزینه صرفه جویی می شود.

وی ادامه افزود: نصب کنتورهای فهام برای مشترکین سنگین پیش بینی شده که در بخش فیدرهای اختصاصی ۵۲ دستگاه کنتور اولیه هوشمند و در کنتورهای دیماندی اولیه و ثانویه ۳۰۰۰ کنتور برای مشترک تعویض شده است.

قافله باشی بیان کرد: با اجرای طرح قرائت از راه دور مشترکین فیدر اختصاصی و دیماندی فهام بطور ثابت در نصب کنتور حدود ۳۲۶ میلیون تومان در سال و برای  کنترل، مدیریت مصرف، قرائت، تنظیم، آزمایش و بازرسی کنتور ۳۳۸ میلیون تومان صرفه جویی می شود.

معاونت فروش خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین افزود : طرح کنتورهای فهام در این شرکت از سال ۹۵ آغاز گردیده و تاکنون در سطح استان قزوین ۳۰۰۰ کنتور فهام نصب شده و درنظر است تا پایان سال جاری ۵۰۰۰ کنتور برای مشترکین استان نصب شود.

کد خبر 4184618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha