۶ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۴۳

معاون اول رئیس جمهور خبر داد

تصمیم دولت برای بازسازی بافت های فرسوده شهری و روستایی

تصمیم دولت برای بازسازی بافت های فرسوده شهری و روستایی

مشهد- معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت در مقطع فعلی مصمم است با همکاری دستگاه های دیگر بافت های فرسوده شهری و روستایی را در یک زمان کوتاه بازسازی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در آیین افتتاح، بهره برداری و کلنگ زنی پروژه های گازرسانی کشور و اتمام‌ عملیات بازسازی واحدهای آسیب دیده در روستاهای زلزله زده خراسان رضوی که در روستای نصرآباد بخش رضویه مشهد برگزار شد اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کار بزرگی که بازسازی مناطق زلزله خراسان رضوی است و خسارات زیادی به مردم وارد کرد را انجام داده است. 

وی افزود: مردم ایران باید با این واقعیت زندگی خودشان را تنظیم کنند که روی گسل هستیم. دغدغه مردم را باید برطرف کنیم و هرساله چند زلزله داریم و نیاز به عزمی جدی است. البته بحران کم آبی و سیل هم داریم اما زلزله موضوعی جدی عنوان می شود که دولت در مقطع فعلی مصمم است با همکاری دستگاه های دیگر بافت های فرسوده شهری و روستایی را در یک مقطع کوتاه بازسازی کند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: بافت های جدید شهری و روستایی با اراده ملی در همه سطوح باید شکل بگیرد. 

جهانگیری خاطرنشان کرد: روستاهای کشور به عنوان مراکز اصلی تولید مردم باید از امکانات رفاهی برخوردار باشند در همین خصوص جاده های روستایی را آسفالت کرده ایم و آب اشامیدنی روستاها سالم شده و از شبکه های مطمئن برخوردار هستند. 

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ به اندازه ۱۰ سال گذشته آب رسانی بین رشته ای برای روستاییان‌انجام شده و به دو هزار و ۹۵۰ روستا در کل کشور آب آشامیدنی لوله کشی رسیده است. 

معاون اول رئیس جمهور اظهارکرد: از نظر سوخت های فسیلی شبکه ای را در کشور ایجاد کرده ایم. حالا دورترین روستاهای کشور به شبکه گاز رسانی متصل شده اند و به
۱۰ هزار روستا در این چهار سال و نیم گازرسانی شده است. 

جهانگیری گفت: انتطار مردم این است که دولت به آنها خدمات بدهند و تمام تلاش  دولت این است که آرمان های امام و انقلاب که خدمت رسانی به تمامی مردم حتی در دورافتاده ترین روستاهارا محقق کند.

کد خبر 4184853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha